Tanel Raig • 10. aprill 2013
Jaga lugu:

Häirekeskus võtab augustist kasutusele kaarditarkvara

Alates augustist saab Häirekeskus endale kaarditarkvara, mis võimaldab Häirekeskuse operaatoritel kiiresti positsioneerida õnnetuse toimumiskohta.

Häirekeskuse peadirektori asetäitja Eva Rinne rääkis Tuleohutuse Aastakonverentsil, et keskus võtab hädaabikõned vastus 6 sekundi jooksul. Hädaabi kõnesid võtab vastu neli keskust ja need keskused toimivad ülevoolu põhimõttel – kui üks keskus on kõnega koormatud, siis läheb kõne murdosa sekundi jooksul üle teise keskusesse. Nii võib juhtuda, et Tallinna hädaabikõnet töötleb Tartu keskus. Samas tunnistas Eva Rinne, et Häirekeskusel puudub täna kaarditarkvara, mis aitab näiteks Tartu piirkonna operaatoril tuvastada temale tundmatus piirkonnas toimuva õnnetuse asukohta. „Praegu sõltub õige asukoha tuvastamine meie inimese professionaalsusest,“ ütles Rinne.

Augustist võetakse Rinne kinnitusel Eesti ja Šveitsi koostöös kasutusele kaarditarkvara ka Häirekeskuses. Uus kaardisüsteem võimaldab ka positsioneerimist, mis tähendab, et fix-telefonide puhul saame koheselt tuvastada õnnetuskoha, mobiililt tehtud kõne puhul on sõltuvalt mobiilimastidest võimalik tuvastada vähemalt piirkond, lubas Rinne.

Jaga lugu:
Seotud lood
LOGISTIKA UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad logistikauudised igal nädalal enda postkasti.

Logistikauudised.ee toetajad:

Enimloetud
Tõnu Tramm
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80tonu@logistikauudised.ee
Roberta Lupp
Roberta LuppLogistikauudised.ee sündmusedTel: 5331 0510roberta.lupp@aripaev.ee
Lilia Roos
Lilia RoosReklaami projektijuhtTel: 585 485 10lilia.roos@aripaev.ee