Alates augustist saab Häirekeskus endale kaarditarkvara, mis võimaldab Häirekeskuse operaatoritel kiiresti positsioneerida õnnetuse toimumiskohta.
Häirekeskuse peadirektori asetäitja Eva Rinne rääkis Tuleohutuse Aastakonverentsil, et keskus võtab hädaabikõned vastus 6 sekundi jooksul. Hädaabi kõnesid võtab vastu neli keskust ja need keskused toimivad ülevoolu põhimõttel – kui üks keskus on kõnega koormatud, siis läheb kõne murdosa sekundi jooksul üle teise keskusesse. Nii võib juhtuda, et Tallinna hädaabikõnet töötleb Tartu keskus. Samas tunnistas Eva Rinne, et Häirekeskusel puudub täna kaarditarkvara, mis aitab näiteks Tartu piirkonna operaatoril tuvastada temale tundmatus piirkonnas toimuva õnnetuse asukohta. „Praegu sõltub õige asukoha tuvastamine meie inimese professionaalsusest,“ ütles Rinne.
Augustist võetakse Rinne kinnitusel Eesti ja Šveitsi koostöös kasutusele kaarditarkvara ka Häirekeskuses. Uus kaardisüsteem võimaldab ka positsioneerimist, mis tähendab, et fix-telefonide puhul saame koheselt tuvastada õnnetuskoha, mobiililt tehtud kõne puhul on sõltuvalt mobiilimastidest võimalik tuvastada vähemalt piirkond, lubas Rinne.
Seotud lood
Päästeameti peadirektor Kuno Tammearu kinnitas Tuleohutuse Aastakonverentsil, et päästekomandode paiknemise ümberkorraldamisega on ligi Tartu linna suurusele inimhulgale tekkinud võimalus saada abi vähemalt 15 minutiga.
Kiirus, täpsus ja töökindlus – need kolm märksõna määravad tänapäeva laotöö kvaliteedi. Kui süsteem peab töötama ööpäevaringselt, ei piisa ainult heast tarkvarast, vaid vaja on ka vastupidavat ja nutikat riistvara, mis peab vastu kõige nõudlikumas keskkonnas. Nixor aitab ettevõtetel juurutada ja hooldada Datalogicu seadmeid nii, et kogu logistikaahel, alates kauba vastuvõtust kuni väljastuseni, toimib katkestusteta ja läbipaistvalt.