• 05.04.13, 17:42
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Taivo Nigol Ragn Sellsist: Autojuhtidele pole vaja mitte IT süsteemi, vaid abisüsteemi

26. aprillil toimuval konverentsil „Net/Wõrk“ esineb Taivo Nigol, Ragn Sellsi IT juht. Äripäev uuris, millised on IKT valdkonna väljakutsed Eesti suurimas jäätkekäitlusettevõttes Ragn Sells.
Millised on Ragn Sellsi jaoks suurimad väljakutsed IKT valdkonnas?
Peamine väljakutse on meie autopargi logistika efektiivistamine. Eesmärk on see, et meie ökoloogiline jalajälg oleks võimalikult väike, et autod ei sõidaks asjatult ringi.Milliseid samme olete selles osas astunud?
Oleme välja töötanud Androidi põhised kaardirakendused autojuhtide jaoks, mida nad saavad oma tahvelarvutitel kasutada. Selle rakenduse puhul on väga tähtis visuaalne pool, autojuhil peab olema seda võimalikult lihtne kasutada.  Autojuhtidele pole vaja mitte IT süsteemi, vaid abisüsteemi, mis nende tööd lihtsamaks teeb.Visualiseerimine on oluline ka ärianalüüsis. Ka finantsandmeid on lihtsam mõista, kui need on esitatud visaalsel kujul.  Juhtimises on oluline, et aruandlus poleks üle koormatud liigse infoga.Meie teine suur fookus peale logistika efektiivistamise ongi ärianalüüsi visualiseerimine.Kas olete need süsteemid ise välja töötanud või kasutatate Rootsi emaettvõtte omi?

Artikkel jätkub pärast reklaami

Siin olukord mõneti sarnane olukorraga Eesti panganduses kümmekond aastat tagasi. Siis olid Eesti pankadel paremad Internetipankade lahendused kui nende emapankadelSkandinaavias. Ka Ragn Sellsi puhul on nii, et kuna Rootsis on juba kasutusel päris kallis ja hästi töötav infosüsteem, siis polnud neil vaja seda kindlasti uuendada. Eestis alustasime tühjalt kohalt ja võtsime koheselt kasutusele uudsed lahendused, mis täna mõnes osas annavad Rootsi emaettevõtte lahendustele silmad ette.Kasutate näiteks Androidi platvormi. Kuivõrd on avatud platvormi kasutamine ettevõtte jaoks turvarisk?
Küsin vastu, et kui kartlikud me peaksime olema. Eesti mastaabiga ettevõtete puhul on tihti lihtsam ettevõtte kontorist arvuti varastada kui infosüsteemi sisse häkkida. See on küll retooriline küsimus, aga mis ärisaladused meil Eesti suuruses riigis ikka on?Loomulikult tuleb tõsiselt suhtuda isikuandmete kaitse küsimusse.
Vaata konverentsi kava ja registreeru üritusele SIIN .

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 02.10.25, 13:57
Raben Eesti logistikateenused vastavad kohalikele vajadustele, aga Euroopa mõõtkavas
Kui Raben Eesti alustas 2004. aastal tegevust kaheliikmelise meeskonnaga, ei osanud keegi arvata, et ettevõttest kasvab kiiresti üks tugevamaid tegijaid kohalikul transpordi- ja logistikaturul. Tänaseks on meeskond oluliselt kasvanud ning lisandunud on mitmekülgne teenusteportfell, mis võimaldab pakkuda lepingulist logistikat, siseriiklikku ja rahvusvahelist transporti, jahutatud toidukaupade logistikat, mere- ja õhutransporti ning intermodaalset transporti läbi ettevõtte filiaalide erinevates riikides.

Enimloetud

1
Uudised
  • 10.10.25, 14:21
ELEA korraldab pikemate autorongide demopäeva
2
TOP
  • 25.09.25, 09:25
Autotranspordi TOPi esikohaomanik: turul käib pidev võitlus
3
Uudised
  • 13.10.25, 11:51
Galerii: “Kriisilogistika päev 2025
Olulisim küsimus: miks pole logistikaettevõtted ETO nimekirjas?
4
Uudised
  • 09.10.25, 12:13
Järjekordne BLSi juhatuse liige lahkus ametist
BLS on kümme aastat järjest kahjumit saanud
5
Uudised
  • 13.10.25, 13:27
Hiina vastas USAle: mitmed laevad pöördusid nädalavahetusel tagasi
Sadamatasud kasvavad ka USA börsil noteeritud mitteameerika päritolu laevandusfirmadele
6
Uudised
  • 10.10.25, 12:55
Juba 24. korda: “Aasta logistikategu 2025” ootab kandidaate!
Kandideeri ise või anna teada ägedast logistikateost: kandidaate saab esitada oktoobri lõpuni!

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele