Veeteede amet sõlmis täna lepingu Kihnu või Vormsi saarega ühenduse pidamiseks mõeldud reisiparvlaeva soetamiseks. Ehitajaks on riigihanke võitja Baltic Workboats AS.
9 388 800 eurot maksva laeva valmimise tähtaeg on 2015. aasta 1. mai.
Leping sätestab võimaliku lisatellimuse, kuid mitte kohustuse osta teine ja kolmas laev samadel tingimustel. Tellija teeb lisalaevade ostmise otsuse enne 1. märtsi 2015, teatas veeteede amet.
Laevu plaanitakse kasutada mandri ja Kihnu, mandri ja Vormsi ning Sõru-Triigi liinil. Laevad on mõeldud reisijate, autode ja lasti veoks.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Laeva maksimaalne mahutavus on 200 reisijat, kuni 22 sõiduautot või kaks veoautot. Laevale on hiljem võimalik paigaldada platvormtekk, mis mahutab lisaks 10 sõiduautot.
Laeva mõõtmed: pikkus 43,8 m, laius 12 m, süvis 2,7 m, töökiirus täislastis 12 sõlme, peamasinate võimsus 2 x 1000 kW, meeskond 5 inimest. Laev peab olema suuteline liikuma 45 cm paksuses silejääs kiirusega 2 sõlme.
Projekti rahastab täies mahus Euroopa Regionaalarengu Fond. Laevad tellitakse projekti „Väikesaartega ühenduse pidamiseks laevade soetamine“ raames.
Seotud lood
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.