Leedu võtab suvel Leedu-Venemaa ja Leedu-Valgevene maanteede piiripunktides kasutusele Eesti piiril ligi 1,5 aastat toiminud GoSwift e-piirijärjekorra süsteemi.
GoSwifti juhi Hannes Plinte sõnul on nende tootest saamas uus piiriületuse standard kogu regioonis, sest selle vastu tunnevad aktiivselt huvi veel mitmed riigid. Kasutajad ja asjatundjad on GoSwifti e-piirijärjekorra süsteemi eelistena - lisaks pikkade maanteejärjekordade kadumisele - välja toonud ka piiriületuse läbipaistvust, millega välistatakse igasugune ettetrügimine ja korruptsioon.
Lepingu järgi juurutatakse GoSwift süsteemi viies Leedu piiripunktis järk-järgult kahe aasta jooksul. Esimene piiripunkt käivitatakse suvel juunis.
Alates GoSwifti käivitamisest on süsteemi abil Eesti ja Venemaa piiri ületanud kolmes piiripunktis üle 800 000 sõiduauto ja veoki. Üle 60% broneeringutest tehakse interneti teel. GoSwifti kõnekeskus on vastanud 1,5 aastaga 225 000 kõnele ning 5500 kirjalikule infopäringule.
Artikkel jätkub pärast reklaami
GoSwifti e-piirijärjekorra süsteemi lõid 2011. aastal Eesti siseministeeriumi tellimisel Girf OÜ ja Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsioon.
Seotud lood
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.