Autor: Kristi Malmberg • 19. detsember 2012
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Trammihanke vaidlus tõstab tuure

Tallinna trammihankel esialgu kaotajaks jäänud ettevõte süüdistab Tallinna Linnatranspordi ASi tahtmises sõlmida enda poolt hankel väljavalitud ettevõttega leping, kuigi hanke tulemused on vaidlustatud.

Riigihangete vaidlustuskomisjon rahuldas 10. detsembril osaliselt Tallinna trammihankel kaotajaks jäänud Šveitsi ettevõtte Stadler Bussnang kaebuse ning tühistas hanke tulemuse.

Tallinna Linnatranspordi AS teatas novembris, et hanke trammiliinile nr 4 trammide ostmiseks võitis Hispaania firma Construcciones y Axiliar de Ferrocariles. Kaotajaks jäänud Šveitsi firma Stadler Bussnang ei olnud otsusega rahul ning vaidlustas hanke tulemuse.

Vaidlustuskomisjon rahuldas Stadler Bussnangi kolmest taotlusest kaks ning mõistis Tallinna Linnatranspordi ASilt ettevõtte kasuks välja 850 eurot ehk kaks kolmandikku riigilõivust.

Täna saatis Stadler Bussnang AG müügijuht Stan Skalski pressiteate, milles väidab, et kuigi riigihangete vaidlustuskomisjon oli 10. detsembril CAFi pakkumuse vastavaks ja edukaks tunnistamise otsused kehtetuks tunnistanud, taotles Tallinna Linnatranspordi AS eile, 18.12.2012 õhtul, kohtult lepingu sõlmimise keelu tühistamist ja luba allkirjastada leping õigusvastaselt Tallinna trammihanke võitjaks tunnistatud CAFiga.

Skalski sõnul tõi riigihangete vaidlustuskomisjon trammihanke tulemuste kehtetuks tunnistamise otsust põhjendades välja rea tehnilisi puudujääke CAFi pakkumuses. Vastavalt hankedokumentidele ei tohi trammi maksimaalne lubatav täismass ületada 70 tonni. Riigihangete vaidlustuskomisjon tegi vajalikud arvutused ja jõudis järeldusele, et CAFi poolt pakutud trammid ületavad täismassipiirangut.

Lisaks ei pakkunud CAF hankedokumentides nõutud põrandaküttesüsteeme, mis välistaksid talvel trammipõranda jäätumist. CAFi pakkumus ei sisaldanud ka päevatulesid, mis on trammide opereerimiseks Eestis kohustuslikud (kuigi Hispaanias päevatulede kasutamiskohustust ei ole). Ühtlasi selgus, et CAF ei ole  pakkumuses selgitanud, kuidas on töötajad kaitstud eluohtliku kokkupuute eest energiat salvestavate seadmetega. Kui seadmed asuvad salongis, võib see õnnetuse korral seada tõsisesse ohtu ka reisijad. Need asjaolud kinnitavad, et CAFi poolt pakutud trammid ei vasta hanketingimustele ega Eesti kliimale.

Tallinna Halduskohus keelas 13. detsembril ehk pärast seda, kui riigihangete vaidlustuskomisjon oli 10. detsembril tunnistanud Hispaania ettevõtte Construcciones y Auxiliar de Ferrocarrile S.A (CAF) pakkumise vastavaks ja edukaks tunnistamise otsuse kehtetuks, esialgse õiguskaitse korras hankijal hankelepingu sõlmimise.

Tallinna Linnatranspordi ASi määruskaebusest nähtub, et hankija valmistub lepingu sõlmimiseks, eirates täielikult riigihangete vaidlustuskomisjoni otsust hoolimata asjaolust, et trammihanke tulemused tunnistati kehtetuks, sest CAFi pakkumuses tuvastati olulisi puudusi ja mittevastavusi võrreldes hankedokumentidega, teatas Skalski.

Jaga lugu
Logistikauudised.ee toetajad:
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077