Taani riigil, mis on üks Skandinaavia lennufirma SAS osanikke, on olemas plaan puhuks, kui lennufirmat pankrotist päästa ei õnnestu, kirjutab Taani majandusleht Börsen.
Selle nädala lõpus otsustab SASi juhtkond ametiühingutega läbirääkimiste järel, kas uut saneerimiskava on mõtet käivitada või mitte. Sellest sõltub firma jätkamine.
Taani peaminister Helle Thorning-Schmidt ärgitas siiski SASi töötajaid päästeplaani vastu võtma. „Plaan on olemas, et SAS praegusest olukorrast välja tuua,“ ütles ta. „See plaan tuleb ellu viia.“
Lehe andmeil on valitsusel siiski ka plaan puhuks, kui SASi päästa ei õnnestu. See puudutab muuhulgas reisijaid, kes SASi pankroti korral n.ö tee peale jäävad.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Börsen kirjutab, et ka Taani reisifirmad peavad SASi kollapsit reaalseks riskiks ja teevad varuplaane.
Teisalt on Taani parlamendis juba valmis eelnõu, mis kiidab heaks SASi pangalaenudele riigi garantii andmise (Taani puhul 400 mld Taani krooni). Riigi garantii oli pankade nõue, et SASi rahastamist jätkata. Viimase tingimus on omakorda esmaspäeval avalikustatud saneerimiskava elluviimine, mis näeb ette suurkoondamisi ning palgakärpeid kuni 15% ulatuses.
Seotud lood
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.