Oktoobris müüdi Eestis 362 tarbesõidkuit, mida on kolmandiku võrra rohkem kui septembris.
Septembris müüdi Eestis kokku 262 uut tarbesõidukit. Samaväärne on kasv olnud ka võrreldes eelmise aasa oktoobriga, kui müüdi 268 tarbesõidukit. AMTELi tegevjuhi Arno Sillati väitel näitab töövahendite ostmine, et transpordisektoris on rohkem tööd ja leiba. „See lubab ka tulevikku positiivsetes värvides näha,“ leidis Sillat.
Tööautodest olid edukamad Peugeot, Mercedes-Benz, Renault, Citroen ja Scania ning Volvo. Erineva mahuga kaubikute kõrval müüdi koguni 113 raskeveoautot.
Ka sõiduautosid müüdi varasemaga võrreldes rohkem. Oktoobris müüdi Eestis 1567 uut sõiduautot. Septembris oli müüdud 1560 sõiduautot ja eelmise aasta oktoobris 1335 sõiduautot. Protsentuaalselt tõusis sõiduautomüük septembriga võrreldes 2% ja eelmise aasta oktoobriga võrreldes 10%. Markidest on esikolmik olnud sel aastal stabiilne – Toyota liidrikohal, järgnevad Škoda ja VW. Järgmised kohad on käinud käest-kätte, oktoobris jagasid 4.-5. kohta KIA ja Subaru.
Elektriautode müüki panustas läinud kuul vaid Nissan Leaf 6 autoga. Oluliselt rohkem lisandus aga hübriidautosid – tervelt 14 viielt eri tootjalt, teiste hulgas ka Audi ja Lexus.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Esimeses kvartalis edukalt kulgenud tarbesõidukite müük jäi aprillis alla nii tänavusele märtsile kui ka eelmise aasta aprillile.
Auto soetamisel või liisimisel on lihtne takerduda ühte numbrisse – ostuhinda. Ent tegelik kulu ei piirdu kaugeltki sellega, mida näed esmasel arvel. Kütus, hooldused, kindlustus, rehvid, väärtuse langus, maksud ja järelturu atraktiivsus loovad kogumõju, mis avaldab ettevõtte rahavoole märkimisväärset mõju. Just seetõttu on oluline hinnata sõiduki omamise kogukulu ehk „Full Cost of Ownership“ (FCO)– tervikpilti, mis kajastab kogu elutsükli kulusid.