• 22.10.12, 17:42
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Väinamere Liinid lõpetab sundkäiguna lisareisid

Väinamere Liinide teatel on ettevõte sunnitud reedest lõpetama Kuivastu-Virtsu liinil lisareiside tegemise.
Lisareise on firma teinud alates talvegraafiku jõustumisest augustis seni iga nädal 88. Edaspidi toimub liiklus liinil ainult riigi tellitud talvegraafiku alusel, mistõttu palutakse reisijail arvestada ooteaegadega sadamas.
Väinamere Liinide juhataja Urmas Treiel märkis, et majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi tellitud hõredast graafikust ei piisa Kuivastu-Virtsu liinile kaugeltki, ent operaatoril ei jätku oma kuludega lisareiside jätkamiseks enam ressurssi.
"Hõre talvegraafik, mis ei vasta liini vajadustele, tuli tänavu peale juba augustis. Sellest ajast oleme püüdnud ükskõik mis hinnaga hoida teenuse kvaliteeti üleval ning teinud selle jaoks oma kuludega igal nädalal 88 lisareisi. Praegu oleme jõudnud sinnani, et tuleb alistudes käed tõsta ning tunnistada, et meil ei suuda riigi toeta lisareiside tegemist jätkata. Reisi kulud on suuremad kui piletitulu ning lihtsalt ei jaksa kommertsalustel lisareise lõputult teha," nentis Treiel.
Kui seni tegi Väinamere Liinid oma kuludega 88 lisareisi nädalas, siis alates 15. oktoobrist plaanis operaator teenuse kvaliteedi säilitamiseks tippaegadel teenindada reedeti seitse ja pühapäeviti üheksa kommertsreisi. "Paraku on nüüdseks selge, et meie jõud ei käi ka sellest mahust üle. Vabandame väga reisijate ees, kes on endale nendele lisareisidele e-piletid ostnud. Oleme nende kõigiga ühendust võtnud ning aidanud piletid uuele ajale ümber broneerida," lausus Treiel.
Nõnda läheb Kuivastu-Virtsu laevaliin lõplikult üle ministeeriumi sätestatud talvegraafikule, kus väljumised kummastki sadamast toimuvad intervalliga 1h 10 min. Hõre graafik toob paraku kaasa järjekorrad sadamates. Eelmisel sügisel samasuguse graafiku aegu olid sadamates kolmetunnised järjekorrad.
Möödunud nädalavahetus, mil Väinamere Liinid veel tegi kommertsreise, näitas, et ilma lisareisideta olnuksid ooteajad olnud pea kogu päeva vältel, tippaegadel isegi 4-5tunnised. Samas toimus üritustest vaid väiksema osalejate arvuga kolme päeva jooks, järgmisel nädalavahetusel on aga Saaremaal oodata Eesti rallihooaja lõpetamist koos kahe ralliüritusega, lisaks on koolivaheaeg.
"Hõredast graafikust on väga kahju, sest meie laevastiku ja tehniliste võimaluste juures oleme võimelised teenindama liini aastaringselt kiirelt ja ooteaegadeta. Graafiku tihedus ei saa sõltuda laeva mahutavusest, vaid peab olema piisavalt tihe, et tagada püsiühendus. Kui laevastik võimaldab ooteaegadeta teenindada, ei tohiks inimesi sadamasse ootama panna. Oleme ministeeriumile edastanud põhjaliku selgituse lisareiside vajalikkuse kohta ning veelkordse palve kooskõlastada lisareiside tegemise. Loodame, et riigi tellimus talvegraafikute osas liigub samuti suunas, mis lubab tagada saartega kvaliteetse ühenduse," rääkis Treiel.
Kuivastu-Virtsu liinil reisib aastas ligi 1,3 miljonit inimest ja üle poole miljoni sõiduki.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 29.04.25, 11:20
Nutikas ladu loob konkurentsieelise: Nixor aitab luua täielikult automatiseeritud logistikalahenduse
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.

Enimloetud

1
Uudised
  • 09.05.25, 13:21
Topauto avas Tartus Lõuna-Eesti esimese CUPRA Garage müügisalongi
2
Uudised
  • 09.05.25, 12:02
Robotkullereid tootev Clevon müüdi ameeriklastele
Clevon muutub GO-ks, üheks strateegiliseks investoriks on FedEx
3
Uudised
  • 21.04.25, 12:01
Saadaval on 4,7 miljonit eurot, autovedajaid jätab see aga külmaks
Seitsme kuuga on välja antud alla veerandi kogusummast, mistõttu toetust pikendati taas ja laiendati ka taotlejate ringi
4
TOP
  • 21.03.25, 13:50
Ekspedeerimisfirmade palga TOP 50: esikümne keskmine palk üle 4600 euro kuus
5
Uudised
  • 06.05.25, 12:58
Taanis ähvardab vedajaid vigase teemaksusüsteemi tõttu kopsakas rahatrahv
Üleskutse vedajatele: andke teada kui teie ettevõtte veok on saanud Taanis ebaõiglaselt trahvi!
6
Uudised
  • 09.05.25, 13:03
Ti analüütik: DSV on nüüd hoopis teine ettevõte

Hetkel kuum

Ühes Taani kontrollpunktis väljastati kuu ajaga 647 trahvi sõidukitele, mis olid vastavalt registritele sel ajal hoopis teises kohas.
Uudised
  • 06.05.25, 12:58
Taanis ähvardab vedajaid vigase teemaksusüsteemi tõttu kopsakas rahatrahv
Üleskutse vedajatele: andke teada kui teie ettevõtte veok on saanud Taanis ebaõiglaselt trahvi!
Viimane aasta on olnud Clevonile keeruline, kuid uue omaniku käe alla loodetakse Viljandist pärit tehnoloogiale saada tuul tiibadesse.
Uudised
  • 09.05.25, 12:02
Robotkullereid tootev Clevon müüdi ameeriklastele
Clevon muutub GO-ks, üheks strateegiliseks investoriks on FedEx
DSV on nüüd märgatavalt teistsugune firma võrreldes sellega, mis viimase kahekümne aasta jooksul kiirelt kasvas, leiab Ti analüütik Thomas Cullen.
Uudised
  • 09.05.25, 13:03
Ti analüütik: DSV on nüüd hoopis teine ettevõte
Kõrgeima keskmise brutopalgaga ettevõte oli mulluse ekspediitorfirmade TOPi kolmanda koha omanik Eesti Chem OÜ.
TOP
  • 21.03.25, 13:50
Ekspedeerimisfirmade palga TOP 50: esikümne keskmine palk üle 4600 euro kuus
Elektriliste veokite turg hakkab Euroopas arenema ning “tänu” Scania probleemidele on Volvo Trucks saanud heisata täispurjed.
Uudised
  • 05.05.25, 11:43
ELi e-veokite turg kasvab, suurim veokitootja Scania sattus aga probleemi otsa
Northvolt andis sisse pankrotiavalduse
Arendada ja ehitada ikka saab. Kes küll võiksid olla üürnikud?
Uudised
  • 26.02.25, 12:36
Kitsas king: laopindade turul kisub valusaks
SUUR LUGU. Eksperdid vaatavad laopindade turu olukorrale otsa sügavalt ja keerutamata. Nad osutavad ka lahendustele.
Parima palgamaksja peamine tegevusala on puidu transport.
TOP
  • 04.04.25, 14:39
Autovedajate palga TOP 50: esmakordselt ajaloos ühes ettevõttes palk üle 4000 euro kuus
Reaalajas olevad andmed hoiavad tootmise ja logistika liikumises.
  • ST
Sisuturundus
  • 29.04.25, 11:20
Nutikas ladu loob konkurentsieelise: Nixor aitab luua täielikult automatiseeritud logistikalahenduse

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele