Helsinki prokuratuur jättis Eesti vedajale esitamata süüdistuse keelatud kaubaveos. Soome ja Euroopa Liidu õigusaktide vastuolude tõttu eelistati otsuses ELi õigusnorme ja nende järgi puudus vedaja tegevuses rikkumine.
Helsinki prokuratuur viis läbi uurimise Eesti veofirma suhtes, kes vedas Turust Eesti tehasesse toiduainetööstuse toorainet. Vedudeks kasutati veoautot, mille lubatud suurim täismass oli 3,5 tonni. Soomes ei ole kaubavedudega tegelemiseks vaja tegevusluba, kui transpordiks kasutatakse autot või autorongi, mille täismass on kuni kaks tonni.
Süüdistus jäeti vedajale aga kuriteokoosseisu tõttu esitamata, kuna Soome õigusakt on vastuolus Euroopa Liidu õigusnormiga. Euroopa Liidus ei ole rahvusvahelise kaubaveoteenuse osutamiseks ühenduse tegevusluba vajalik, kui auto või autorongi täismass on kuni 3,5 tonni. Euroopa Liidu ja riikliku seadusandluse vastuolu korral tuleb küsimuse lahendamisel eelistada Euroopa Liidu õigusnormi, leidis Helsinki prokuratuur ja jättis süüdistuse Eesti vedajale esitamata.
Täpsemalt saab teemast lugeda septembris ilmuvast Äripäeva infolehest Transport ja Logistika.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Kas oled kunagi teinud äriotsuse, tuginedes vaid kõhutundele? Tõenäoliselt küll. Ettevõtluses on intuitsioonil oma koht, kuid tänapäeva kiiresti muutuvas majanduskeskkonnas võib see osutuda petlikuks. Kuidas teha vahet tundel ja tegelikkusel? Vastus peitub andmetes. Andmetark juhtimine ei ole enam pelgalt suurkorporatsioonide pärusmaa, vaid edu võti igas suuruses ettevõttele.