Helsinki prokuratuur jättis Eesti vedajale esitamata süüdistuse keelatud kaubaveos. Soome ja Euroopa Liidu õigusaktide vastuolude tõttu eelistati otsuses ELi õigusnorme ja nende järgi puudus vedaja tegevuses rikkumine.
Helsinki prokuratuur viis läbi uurimise Eesti veofirma suhtes, kes vedas Turust Eesti tehasesse toiduainetööstuse toorainet. Vedudeks kasutati veoautot, mille lubatud suurim täismass oli 3,5 tonni. Soomes ei ole kaubavedudega tegelemiseks vaja tegevusluba, kui transpordiks kasutatakse autot või autorongi, mille täismass on kuni kaks tonni.
Süüdistus jäeti vedajale aga kuriteokoosseisu tõttu esitamata, kuna Soome õigusakt on vastuolus Euroopa Liidu õigusnormiga. Euroopa Liidus ei ole rahvusvahelise kaubaveoteenuse osutamiseks ühenduse tegevusluba vajalik, kui auto või autorongi täismass on kuni 3,5 tonni. Euroopa Liidu ja riikliku seadusandluse vastuolu korral tuleb küsimuse lahendamisel eelistada Euroopa Liidu õigusnormi, leidis Helsinki prokuratuur ja jättis süüdistuse Eesti vedajale esitamata.
Täpsemalt saab teemast lugeda septembris ilmuvast Äripäeva infolehest Transport ja Logistika.
Seotud lood
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.