Helsinki prokuratuur jättis Eesti vedajale esitamata süüdistuse keelatud kaubaveos. Soome ja Euroopa Liidu õigusaktide vastuolude tõttu eelistati otsuses ELi õigusnorme ja nende järgi puudus vedaja tegevuses rikkumine.
Helsinki prokuratuur viis läbi uurimise Eesti veofirma suhtes, kes vedas Turust Eesti tehasesse toiduainetööstuse toorainet. Vedudeks kasutati veoautot, mille lubatud suurim täismass oli 3,5 tonni. Soomes ei ole kaubavedudega tegelemiseks vaja tegevusluba, kui transpordiks kasutatakse autot või autorongi, mille täismass on kuni kaks tonni.
Süüdistus jäeti vedajale aga kuriteokoosseisu tõttu esitamata, kuna Soome õigusakt on vastuolus Euroopa Liidu õigusnormiga. Euroopa Liidus ei ole rahvusvahelise kaubaveoteenuse osutamiseks ühenduse tegevusluba vajalik, kui auto või autorongi täismass on kuni 3,5 tonni. Euroopa Liidu ja riikliku seadusandluse vastuolu korral tuleb küsimuse lahendamisel eelistada Euroopa Liidu õigusnormi, leidis Helsinki prokuratuur ja jättis süüdistuse Eesti vedajale esitamata.
Täpsemalt saab teemast lugeda septembris ilmuvast Äripäeva infolehest Transport ja Logistika.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Kui Raben Eesti alustas 2004. aastal tegevust kaheliikmelise meeskonnaga, ei osanud keegi arvata, et ettevõttest kasvab kiiresti üks tugevamaid tegijaid kohalikul transpordi- ja logistikaturul. Tänaseks on meeskond oluliselt kasvanud ning lisandunud on mitmekülgne teenusteportfell, mis võimaldab pakkuda lepingulist logistikat, siseriiklikku ja rahvusvahelist transporti, jahutatud toidukaupade logistikat, mere- ja õhutransporti ning intermodaalset transporti läbi ettevõtte filiaalide erinevates riikides.