Jaanuarikuu kaubaveomaht Eesti Raudtee taristul oli 2,47 miljonit tonni, mis on 2011. aasta jaanuariga võrreldes 19% vähem.
Operaatoritest suutis EVR Cargo vedada küll mullusest 1,8% rohkem, ehk kokku 1,64 miljonit tonni kaupa, kuid E.R.S. kaotas aastaga 42% veomahtudest ning vedas jaanuaris 0,83 miljonit tonni kaupa.
Mahu languse taga olid kaks kaubagruppi – nafta ja naftasaadused ning põlevkivi. Nafta vedu vähenes võrreldes mullusega ligi 24%, olles kokku 1,59 miljonit tonni. Põlevkivi veeti aga ligi 53% vähem, ehk 0,26 miljonit tonni. Väetiste veomaht kasvas 38% ehk 0,25 miljoni tonnini ning keemiakaupade vedu suurenes kuus korda, kokku 0,13 miljoni tonnini.
Transiitvedudes liikus 1,94 miljonit tonni kaupu ning see oli ligi 16% vähem kui aasta tagasi samal ajal. Kohalikud veod langesid ligi 47% ehk 0,32 miljoni tonnini.
Konteinereid veeti jaanuaris 2927 TEU, mis on eelmise aasta jaanuari tulemusest 2,5% parem.
Seotud lood
Käesoleva aasta 11 kuuga veeti Eesti Raudteele kuuluval taristul kokku 27,84 miljonit tonni kaupu, mis on 3,9 % rohkem kui aasta tagasi.
Eelmise aasta teise poole kaubamahtude vähenemine Eesti Raudtee taristul sõi aasta alguse suure kasvu. Aasta kokkuvõttes kasavas kaubamaht Eesti Raudtee taristul vaid 3%.
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.