Eesti Raudtee juht Kaido Simmermann näeb mõne kuu eest valminud Balti riike Poolaga ühendava kiirraudtee Rail Baltic tasuvaks hinnanud uuringus olulisi puudujääke, kirjutas Postimees.
Ta nendib, et tema praeguse info põhjal selle ehitamise riski ei võtaks.
Esimese probleemina nimetab ta intervjuus Postimehele, et 700-kilomeetrisele raudteele on kavandatud täiesti uus kulgemisjoon- olemasolevate raudteeliinide kasutamist ei näe ambitsioonikas kava peaagu üldse ette. See tähendab, et tuleb pidada läbirääkimisi inimeste või firmadega, kellele kuuluvaid maatükke uus raudtee läbima hakkaks.
See tähendab aga pikki vaidlusi ja suuri kulusid.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Simmermann on ka veendunud, et uuringus kiirraudtee tasuvuse eeldusena toodud kaubakogused ei hakka kunagi mööda seda raudteeliini liikuma.
Seotud lood
Traditsiooniliselt Tallinna Tehnikakõrgkooli ning Tallinna Tehnikaülikooli logistikatudengite koostöös korraldatav logistikaseminar võtab seekord fookusesse raudteeprojekti Rail Baltic.
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.