• 23.11.11, 15:17
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Algas aasta kestev raudtee kontaktvõrgu uuendamine

Eesti Raudtee rekonstrueerib 18,34 miljoni euroga 61,75 kilomeetri ulatuses elektrifitseeritud raudteed, tööde valmimisajaks on tuleva aasta lõpp.
Klooga-Ranna raudteelõigul algasid kontaktvõrgu rekonstrueerimistööd, mis on üks osa Tallinnast lääne poole jäävate liinide kontaktvõrgu uuendamisest. Sama projekti raames rekonstrueeritakse Tallinn – Paldiski ja Keila – Vasalemma liini kontaktvõrk.
Kontaktvõrgu uuendamisega tagatakse kvaliteetsed tingimused reisirongiühenduse korraldamiseks Elektriraudtee opereeritavatel liinidel ja raudtee taristu vastavus uute rongide teenindamiseks ning kehtivatele tehnilistele nõuetele. Koos uute elektrirongide soetamisega paraneb ühistranspordi kvaliteet ja atraktiivsus, mis tagab inimestele paremad tööl käimise, ühiskondlikus elus osalemise ning hariduse omandamise võimalused.
Kontaktvõrgu renoveerimise käigus asendatakse kõik kontaktvõrgu elemendid, sh kandetoed ja -konstruktsioonid, trossid, juhtmed, isolaatorid ja muud liiniseadmed.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kontaktvõrk projekteeritakse peateedel kiirusele, mis võimaldab reisirongidel sõita kiirusel kuni 160 km/t. Samuti kasutatakse lahendusi, mis võimaldavad vähendada kulutusi hoolduseks ja remondiks.
Euroopa Liidu Ühtekuuluvusfondi (ÜF) projektist "Elektrifitseeritud raudteeliinide kontaktvõrgu rekonstrueerimine" raames korraldatud hanke eelnimetaud tööde teostamiseks kevadel võitis Tšehhi ettevõtte Elektrizace železnic Praha, kelle õlul olid ka projekteerimistööd. Kontaktvõrgu liinide rekonstrueerimise maksumus ligi 18,34 mln eurot, millest ligi 81 % rahastatakse Eli tõukefondist.
Kontaktvõrk liinidel Tallinn – Paldiski ja Keila – Vasalemma on ehitatud aastatel 1958-1964 ja on olnud kasutusel ilma kapitaalremondita kasutusel kuni praeguseni.
Eesti Raudtee elektrifitseeritud raudteelõikude kogupikkusest 132,28 kilomeetrit, millest antud projekti raames rekonstrueeritakse 61,75 km.
 

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 29.05.25, 14:15
Millised on laonduse trendid täna ja tulevikus?
Laonduse arengut suunavad mitmed megatrendid, nagu tehnoloogia areng, globaliseerumine, keskkonnasäästlikkus, rahvastiku vananemine ja väärtushinnangute muutumine. Need trendid toovad kaasa vajaduse digitaliseerimise ja automatiseerimise järele, rohetehnoloogiate integreerimise ning töötajate oskuste arendamise vastavalt muutuvatele nõudmistele.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Viimased uudised

Uudised
  • 30.05.25, 11:57
Eestist saab nüüd Lux Expressiga Palangasse ja Klaipėdasse
Uudised
  • 30.05.25, 11:35
Vestlusring | Ökonomist: USA tollitariifide trall tuleb Eestis tarneahela juhtimisest lihtsalt välja tõsta
Iga päev tuleb uusi uudiseid ja neid võiksid töösturid jälgida
Uudised
  • 30.05.25, 11:28
Kirjade ja pakkide saatmise hind tõuseb 1. juulist
Uudised
  • 30.05.25, 11:00
Air Balticu uue tegevjuhi kohale on üle 40 huvilise 30 riigist
Ajutine tegevjuht usub, et viie aasta pärast on Air Balticu lennukipark kaks korda suurem.
Uudised
  • 30.05.25, 01:04
Eesti mängib transpordisektori kliimakohustuste täitmisel tulega
Fossiilkütuste osakaal on hoopis kasvanud, ETS2 kardetakse enne valimisi nagu tuld: iga tegemata jätmine saab ühel hetkel karistatud.
Uudised
  • 29.05.25, 15:43
Liiklus Sauga–Pärnu 2+2 ehituslõigul suunatakse uuele trassile
Uudised
  • 29.05.25, 15:33
Hoiatus: sotsiaalmeedias levib valeinfo juhilubade väljastamisest Eestis
Uudised
  • 29.05.25, 14:32
Eesti parim tarneahelajuht 2025 on snäkitootja Ellyt Talv
Antsla vallast Võrumaal on loodud globaalne tarneahel! Ellyt Talv edendab ka Vietnami põllumajandust luues farmeritele tarneahela Euroopasse.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Tagasi Logistikauudised esilehele