Tänases riigikogu infotunnis vastas majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts arupärimisele Eesti Raudtee vedurihanke kohta kerkinud küsimuste kohta.
Kui vedurite hankimine mahus 30 miljonit eurot peaks ebaõnnestuma ning riigile kuuluv ettevõte sellest majanduslikku kahju saama, siis vastutavad Partsi sõnul hanke eest otsustanud inimesed.
"Ma ei ole täna teadlik põhjustest, miks peaks hange ebaõnnestuma, ning ka arupärijad ei ole neid põhjuseid nimetanud. Sõlmitud lepingu osapooled peavad tegutsema kokkulepitud tingimustele vastavalt ja lepingut täitma. Kuigi Eesti Raudtee aktsiad kuuluvad riigile, on tegemist äriühinguga, kes vastutab oma kohustuste eest ise," sõnas Parts. Siinjuures viitas ta vastutatavatele isikutele, kelleks olid otsuse langetanud nõukogu ja juhatuse liikmed.
"Vastavalt pakkumise spetsifikatsioonidele ja nendel tingimustel sõlmitud lepingule ei saa vedurite tarnijaks olev Hiina tehas toota teistsuguseid vedureid kui vaid neid, mis vastavad Euroopa Liidus ja ka 1520millimeetrise rööpalaiusega raudteevõrgus kehtivatele kasutusnormidele," selgitas Parts.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Kõrvalekallete vältimiseks on Eesti Raudtee kaasanud vedurite projekteerimise algstaadiumis maailmas tunnustatud sertifitseerimisorganisatsioon Bureau Veritas Certification. Partsi sõnul on Eesti Raudtel on õigus kahju kandmata lepingust taganeda, kui hangitavaid vedureid ei sertifitseerita.
Seotud lood
EVR Cargo investeerib tänavu 39,93 miljonit eurot, millest enamus läheb uute manöövervedurite soetamiseks.
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.