Vaatamata majanduskriisile, mis mõjutas mitmeid valdkondi Lätis, jätkavad raudtee kaubaveomahud kasvu ning riigi omanduses olev raudteeettevõte Latvijas dzelzcels (LDz) prognooside kohaselt ulatub tänavu veetavate kaupade maht 57 miljoni tonnini, teatas Läti transpordiministeerium.
Selles valguses näib, et Läti hoiab oma liidripositsiooni raudteekaubavedudes kogu Baltikumis, vahendas Baltic Course. Leedu prognooside kohaselt ulatub riigi raudteekaubavedude maht tänavu 52,6 miljoni tonnini ning Eesti seal kõrval vaid 30,5 miljoni tonnini.
Viimaste andmete kohaselt tõusis Läti raudteel veetavate kaupade maht kolme kvartali järel 16,93% ning ulatus 43,1 miljoni tonnini.
Ligikaudu samas kasvufaasis ehk 16,5% kasvas ka Läti sadamatest veetavate transiitkaupade maht, mis ulatus kokku 34,66 miljoni tonnini.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.