Saare maavalitsus jättis rahuldamata Lääne-Saaremaa bussiliine teenindava AS-i Harjumaa Liinid taotluse riikliku toetuse suurendamiseks.
“Tegelikult me isegi ei arutanud seda taotlust, kuna taotlus ei sisalda tegelike kulude kasvu võrreldes eelmise perioodiga,” ütles Saare maavalitsuse ühistranspordi nõunik Taavi Kurisoo, Saarte Häälele. Harjumaa Liinid esitas möödunud nädalal Saare maavalitsusele taotluse, kus tuginedes mitmesugustele hinnaindeksite tõusudele soovis 2012. aastal riikliku toetuse suurendamist 0,59 sendilt 70 sendile kilomeetri kohta.
Taavi Kurisoo sõnul küsib bussiettevõte oma taotluses nii palju toetust, kui läbisõidutariifi piirmäära arvestamise valem seda maksimaalselt võimaldab, kuid sellist lähenemist ei saa maavalitsus aktsepteerida. Vastavalt avaliku teenindamise lepingule on bussifirmal õigus taotleda riikliku toetuse suurendamist ikka ainult vastavalt tegelike kulude kasvule.
Seotud lood
Kui Harjumaa Liinide selgitused dotatsiooni juurdeküsimiseks olid Saare maavalitsuse hinnangul osaliselt põhjendatud ja toetust otsustati suurendada, siis GoBus põhjendustest ei piisanud ning nemad vähemalt praegu toetust juurde ei saa.
Kas oled kunagi teinud äriotsuse, tuginedes vaid kõhutundele? Tõenäoliselt küll. Ettevõtluses on intuitsioonil oma koht, kuid tänapäeva kiiresti muutuvas majanduskeskkonnas võib see osutuda petlikuks. Kuidas teha vahet tundel ja tegelikkusel? Vastus peitub andmetes. Andmetark juhtimine ei ole enam pelgalt suurkorporatsioonide pärusmaa, vaid edu võti igas suuruses ettevõttele.