Lätis ei ühenda plaanitava Rail Balticu trass Riiat mitte ühegi teise Läti linnaga, seetõttu ei ole kiirraudteel seal sellist sisemaise ühendamise potentsiaali nagu Eestis või Leedus, leidsid eileõhtuse saate "Vabariigi kodanikud" külalised.
Majandusteadlane Erik Terk märkis, et Eesti ja Baltikumi liiklusskeemis on Rail Baltic puuduv lüli, Lätis on aga lisaks huvide vastuolule probleemiks raudtee marsruut, kirjutab ERRi uudisteportaal.
Temaga oli nõus ka Eesti Raudtee juhatuse esimees Kaido Simmermann, kes leidis, et lätlaste huvi võiks suureneda, kui trass Lätis ümber suunata, nii et ta läbiks ka teisi suuri asulaid või Läti lennujaama.
"Kui vaadata raudteeliini läbi Läti, on see täiesti mõttetus kohas,“ nentis ta ja lisas, et Rail Balticu saaks rajada ka kiiremini ja odavamalt, kui praegune plaan ette näeb, sest tegelikult poleks nii võimsat infrastruktuuri tarvis.
Kui uue raudtee tasuvuseks on tarvis, et Tallinna-Pärnu suunal sõidaks iga päev 4000-5000 inimest, siis Simmermann ei pea sellist mahtu utoopiliseks: „Soomlaste kogemus näitab, et kui sõiduvõimalus muutub väga mugavaks, tulevad ka reisijad - näiteks Soomes ongi viimase kümne aastaga rongireisijate arv mitmekordistunud.“
Seotud lood
Euroopa transpordisektor seisab silmitsi suurte väljakutsetega, mis on seotud rangemate regulatsioonide ja kasvava vajadusega keskkonnasõbralikkuse järele. UTA Edenred pakub lahendusi, mis aitavad autoparkidel paremini toime tulla nii digitaalse halduse kui ka kütusekulu optimeerimisega.