Lätis ei ühenda plaanitava Rail Balticu trass Riiat mitte ühegi teise Läti linnaga, seetõttu ei ole kiirraudteel seal sellist sisemaise ühendamise potentsiaali nagu Eestis või Leedus, leidsid eileõhtuse saate "Vabariigi kodanikud" külalised.
Majandusteadlane Erik Terk märkis, et Eesti ja Baltikumi liiklusskeemis on Rail Baltic puuduv lüli, Lätis on aga lisaks huvide vastuolule probleemiks raudtee marsruut, kirjutab ERRi uudisteportaal.
Temaga oli nõus ka Eesti Raudtee juhatuse esimees Kaido Simmermann, kes leidis, et lätlaste huvi võiks suureneda, kui trass Lätis ümber suunata, nii et ta läbiks ka teisi suuri asulaid või Läti lennujaama.
"Kui vaadata raudteeliini läbi Läti, on see täiesti mõttetus kohas,“ nentis ta ja lisas, et Rail Balticu saaks rajada ka kiiremini ja odavamalt, kui praegune plaan ette näeb, sest tegelikult poleks nii võimsat infrastruktuuri tarvis.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Kui uue raudtee tasuvuseks on tarvis, et Tallinna-Pärnu suunal sõidaks iga päev 4000-5000 inimest, siis Simmermann ei pea sellist mahtu utoopiliseks: „Soomlaste kogemus näitab, et kui sõiduvõimalus muutub väga mugavaks, tulevad ka reisijad - näiteks Soomes ongi viimase kümne aastaga rongireisijate arv mitmekordistunud.“
Seotud lood
Kui Raben Eesti alustas 2004. aastal tegevust kaheliikmelise meeskonnaga, ei osanud keegi arvata, et ettevõttest kasvab kiiresti üks tugevamaid tegijaid kohalikul transpordi- ja logistikaturul. Tänaseks on meeskond oluliselt kasvanud ning lisandunud on mitmekülgne teenusteportfell, mis võimaldab pakkuda lepingulist logistikat, siseriiklikku ja rahvusvahelist transporti, jahutatud toidukaupade logistikat, mere- ja õhutransporti ning intermodaalset transporti läbi ettevõtte filiaalide erinevates riikides.