Eestile sobiv jäämurdja vabanes praegu turule, mistõttu soovitab majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts tänasel valitsuse kabinetiistungil selle kasutamiseks kiiresti leping sõlmida.
"Hetkel on turule tekkinud meie tingimustele sobiv laev, mida paraku soovivad prahtida juba ka teised ettevõtted," vahendas valitsuse pressiteenistus. Laevandusturul ei ole saada vabu jäämurdjaid, kuna kõik on hõivatud kehtivate prahilepingutega. Erandkorras vabanevate laevade peale on aga suur nõudlus.
Eesti jäämurdevõimekus Soome lahel piirdub jäämurdjaga Tarmo. 48 aasta vanuse laeva võimekus töötada jäämurdjana on kriitilise piiri peal, kuna Tarmo on tehniliselt ja moraalselt vananenud ning võimalike rikete oht on suur.
Kuna Eesti sadamad paiknevad Soome lahe erinevates piirkondades, siis ei saa juba keskmise talve puhul ühe jäämurdjaga kõikidele laevadele pakkuda rahuldavat teenust.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Laonduse arengut suunavad mitmed megatrendid, nagu tehnoloogia areng, globaliseerumine, keskkonnasäästlikkus, rahvastiku vananemine ja väärtushinnangute muutumine. Need trendid toovad kaasa vajaduse digitaliseerimise ja automatiseerimise järele, rohetehnoloogiate integreerimise ning töötajate oskuste arendamise vastavalt muutuvatele nõudmistele.