Soome riigiraudtee VR kuulutab lähikuudel välja 80 uue elektriveduri hanke, kirjutab Yle Uutiset. Lisaks läheb hankesse kirja ka optsioon 97 elektrivedurile.
Hange on VRi ajaloos suurim ühekordne inventarihange.
Uud vedurid peavad välja vahetama Nõukogude Liidust 1970. aastatel ostetud vedurid Sr1, mille kasutusiga saab läbi. Ligikaudu saja Sr1 kõrval kuulub VRile 46 Šveitsis toodetud Sr2, millel on veel kümneid aastaid kasutusiga järel
Hankejuhi Simon Indola teatel eeldab VR, et vedurite seadmed on testitud, usaldusväärsed ja osutunud Soomele sarnastes oludes vastupidavaks
Artikkel jätkub pärast reklaami
Soomes Kajaanis asuv Trastech on tootnud VRile vaguneid. Ettevõtte tegevjuht Markku Blomberg suhtub vedurihankesse rahulikult. „Vaatame üle VRi hanke tingimused ja teeme seejärel otsusse. Meil pole veel olemas valmis toodet ehk elektrivedurit, aga meil on olemus võimekus ja oskused neid valmistada.“
Indola teatel loodab VR vedurite tootjaga lepingu sõlmida 2013. aasta kevadel. Elektrivedurite täpset arvu veel täpsustatakse. Nende arv sõltub ka sellest, kui kiiresti edeneb raudtee muutmine elektriraudteeks, mis sõltub riigi panusest.
Seotud lood
Kiirus, täpsus ja töökindlus – need kolm märksõna määravad tänapäeva laotöö kvaliteedi. Kui süsteem peab töötama ööpäevaringselt, ei piisa ainult heast tarkvarast, vaid vaja on ka vastupidavat ja nutikat riistvara, mis peab vastu kõige nõudlikumas keskkonnas. Nixor aitab ettevõtetel juurutada ja hooldada Datalogicu seadmeid nii, et kogu logistikaahel, alates kauba vastuvõtust kuni väljastuseni, toimib katkestusteta ja läbipaistvalt.