Euroopa Komisjon andis Volkswageni kontsernile rohelise tee Müncheni veoautotootja MANi ostmiseks.
Komisjoni konkurentsivalvurid jõudsid mõnekuise kaalumise järel järeldusele, et Euroopa majandusruumis jääb ka pärast ühinemist piisavalt konkurentsi sarnastele pakkujatele. Volkswagenile on MAN portfellis juba üheteistkümnes tootemark.
Volkswagen saab nüüd alustada varem plaanitud kahe veoautotootja, VW tütarfirma Scania ja MANi ühendamist. Ekspertide sõnul tähendab see tulevikus tihedat rebimist kahe suurema konkurendi Volvo ja Daimleriga.
Maailma mastaabis tõuseb VW veoautode tootjate seas esimese seitsme sekka. Töötajaid lisandub MANist 52 000, lisaks senisele 435 000 töötajale. MANi ja Scania koostööst eeldatakse kulude kokkuhoidu sisseostu, arenduse ja tootmise osas vähemalt 200 miljonit eurot aastas. Pikemas perspektiivis võivad kulueelised tõusta koguni miljardi euroni.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Autor: Katri Soe-Surén
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.