• 20.09.11, 15:49
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Soomes napib veoautojuhte

Helsingi piirkonna kaubanduskoja hinnangul napib logistika alal nii veoautojuhte kui ka nende väljaõpetajaid, kirjutab Helsingin Sanomat.
Logistikas tekib 2020. aastaks juurde hinnanguliselt 18 000 töökohta. Juba praegu kipub autojuhte nappima.
Suurimate probleemidena näevad ettevõtted tööaega, töökoha taotlejate vähest kogemust ja taotlejate väljaõpet. „Uusimaa ametikoolides on aastas kuskil 200 selle ala õpilast, ettevõtete vajadus oleks märkimisväärselt suurem“ räägib Helsingi piirkonna kaubanduskoja projektijuht Katja Utti-Lankinen.
Koolitusele esitavad väljakutse kõrged nõudmised õpetajatele, mille kehtestab maanteeliikluse õpetajate ametioskuste direktiiv. „Ametioskuste direktiiv ja muud pädevusnõuded on viinud selleni, et logistika valdkonna koolitaja pädevuse saavutamine võtab aega üle kümne aasta,“ märgib Utti-Lankinen.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Uusimaal on hõivatud 23% Soome logistika valdkonna töötajatest ja piirkonna ettevõtted annavad 48% riigi logistikakäibest. Logistika ala ettevõtetes oli Soomes 2010. aastal Helsingi piirkonnas 50 000 töökohta.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 09.09.25, 11:48
Andmetark juhtimine: Kuidas kõhutunde asemel usaldada fakte ja võita konkurente?
Kas oled kunagi teinud äriotsuse, tuginedes vaid kõhutundele? Tõenäoliselt küll. Ettevõtluses on intuitsioonil oma koht, kuid tänapäeva kiiresti muutuvas majanduskeskkonnas võib see osutuda petlikuks. Kuidas teha vahet tundel ja tegelikkusel? Vastus peitub andmetes. Andmetark juhtimine ei ole enam pelgalt suurkorporatsioonide pärusmaa, vaid edu võti igas suuruses ettevõttele.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele