• 20.09.11, 15:49
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Soomes napib veoautojuhte

Helsingi piirkonna kaubanduskoja hinnangul napib logistika alal nii veoautojuhte kui ka nende väljaõpetajaid, kirjutab Helsingin Sanomat.
Logistikas tekib 2020. aastaks juurde hinnanguliselt 18 000 töökohta. Juba praegu kipub autojuhte nappima.
Suurimate probleemidena näevad ettevõtted tööaega, töökoha taotlejate vähest kogemust ja taotlejate väljaõpet. „Uusimaa ametikoolides on aastas kuskil 200 selle ala õpilast, ettevõtete vajadus oleks märkimisväärselt suurem“ räägib Helsingi piirkonna kaubanduskoja projektijuht Katja Utti-Lankinen.
Koolitusele esitavad väljakutse kõrged nõudmised õpetajatele, mille kehtestab maanteeliikluse õpetajate ametioskuste direktiiv. „Ametioskuste direktiiv ja muud pädevusnõuded on viinud selleni, et logistika valdkonna koolitaja pädevuse saavutamine võtab aega üle kümne aasta,“ märgib Utti-Lankinen.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Uusimaal on hõivatud 23% Soome logistika valdkonna töötajatest ja piirkonna ettevõtted annavad 48% riigi logistikakäibest. Logistika ala ettevõtetes oli Soomes 2010. aastal Helsingi piirkonnas 50 000 töökohta.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 09.12.25, 12:53
Teemaksumuudatused Euroopas, mida veofirmad teadma peaksid
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele