Pingutame selle nimel, et bussireisijate arv suureneks ning bussiliiklus oleks eelistatuim alternatiiv autole, vastas ASi SEBE juhatuse esimees Kuldar Väärsi päevaküsimusele, milline on nende ettevõtte äriplaan aastaks 2012.
Päevaküsimuse ajendiks on Äripäeva korraldatav homne suurkonverents „Äriplaan 2012“, kus esinevad majandus- ja arvamusliidrid.
Väärsi kinnitusel on 2012. aasta plaanide koostamisel kõige olulisem, kuidas rahuldada reisijate ootusi ja muuta bussitransport atraktiivsemaks. Väärsi andmeil on tänavu reisijate arv SEBE kaugliinibussides kasvanud umbes 9 protsendi võrra ja järgmise aasta eesmärk on sellise kasvu jätkumine.
"Teenuse arendustegevused on suunatud sellele, et need annaksid tänastele autokasutajatele põhjust tulevikus eelistada bussitransporti,“ rääkis Väärsi. "Bussireisijate arvu suurenemine aitab vaatamata kiirelt tõusvale kütusehinnale hoida ka piletihinda reisijale taskukohasel tasemel. Samavõrd oluliseks peame ka avaliku liiniveo teenusekvaliteedi arendamist. Bussifirma ja linna- või maavalitsuse koostöös peab toimuma pidev teenuse arendamine, mis on suunatud reisijate arvu kasvule."
Artikkel jätkub pärast reklaami
Väärsi sõnul on kogu bussisektori jaoks järgnevate aastate väljakutseks see, kuidas saada hakkama kütusehinna tõusuga ning kuidas tagada, et jätkuks heal tasemel bussijuhte. „Mõlemad kätkevad endas kulude kasvu, sest hea bussijuht tahab saada väärilist palka nii linnadevahelisel kommertsliinil kui avalikul maakonnaliinil,“ lausus ta ja lisas, et lahendus ei ole pelgalt piletihindade tõstmine.
Seotud lood
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.