Läti lennukompanii airBalticu finantsprobleemid pidurdavad Riia uue reisiterminali ehitust. Lennujaama projekt võib ootele jääda kolmeks kuni nlejaks aastaks, rääkis Riia lennujaama juhatuse esimees Arnis Luhse.
Praegune uue reisijateterminali laienduse projekt läheks maksma 68 miljonit eurot, kuid kui airBaltic vähendab oluliselt lende ning seiskab mõned operatsioonid, siis pole uue terminali hoone ehitusel mõtet ning projekt lükkuks edasi kolm kuni neli aastat, ütles Luhse uudisteportaalile Nozare.lv, vahendas Baltic Course.
Praegune terminal on piisav, et teenindada kolme miljonit reisijat aastas. "Igal juhul olen ma vastu airBalticu ideele, et ehitada tuleks erasektori terminal olemasoleva kõrvale, sellisel juhul oleks olemasolev terminal tühi," rääkis Luhse.
Lennujaama juurdeehituse projekti pidi Läti valitsus läbivaatama septembri alguses, paraku seda ei tehtud, kuid Transpordiministeerium on projekti heaks kiitnud.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Lennujaam on valmis projekti esitama nii nõukogule kui ka valitsusele. "Me oleme kutsunud ka väliseksperte projekti esitlemisele kutsunud," rõhutas Luhse, kuid nentis, et arengud on peatunud airBalticu konflikti tõttu.
Seotud lood
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.