Vene veoautotootja Kamaz esitles Moskva näitusel "Comtrans" uut, Mercedese kabiini, jõuallikat ja sildasid kasutavat veokit Kamaz-5490.
Ideeveok on saanud endale kabiini veoautolt Mercedes Axor, auto sillad on valmistatud Venemaal Kamazi ja Daimleri ühises tehases. Auto on võimeline vedama kuni 44tonniseid koormaid, kirjutas portaal auto24.ee.
Uue veoauto südameks saab kas 440hobujõuline Kamazi mootor 740.75 või siis Mercedese töökindel OM 457LA. Käigukastid on samuti välismaised, ZF-Ecosplit ja ZF-Astronic. Auto saab endale ka ketaspidurid, stabiilsuskontrolli ESP ning pneumovedrustuse ECAS.
Näitusel olev mudel on siiski vaid prototüüp, seeriatootmine algab kõige varem 2013. aastal. Auto hinnaks plaanitakse 2,5 miljonit rubla (umbes 60 000 eurot).
Comtransi messi raames sõlmisid Kamaz ja Daimler ka eelkokkuleppe, mille alusel hakkavad sakslased alates 2012. aasta teisest poolest Venemaale tarnima oma kabiine, hiljem plaanitakse nende tootmist alustada kohapeal.
Uue Mercedes-Benz Actrose esitluse ajal juulis räägiti ka võimalusest, et lisaks Axori kabiinile võib Kamaz saada endale ka õiguse kasutada vana põlvkonna Actrose kabiine.
Daimler AG omab koos Euroopa Rekonstruktsiooni- ja Arengupangaga 15 protsenti Kamazi aktsiatest.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.