Riigikontrolli auditist selgub, et majandus- ja kommunikatsiooniministeerium ning selle valitsemisala asutusedrikkusid riigihangete seadust olles soetanud kütust ilma riigihanketa ning seetõttu ei ole kindel, kas soetatud kütus on sisse ostetud soodsaima hinna printsiibil.
Audiitorid märgivad auditi aruandes, et 2010. aastal on ministeerium ja selle allasutused soetanud kütust erinevatelt ettevõtetelt kokku 11,2 miljoni krooni eest. Seejuures on ministeerium 2009. aastal osalenud ühishankel ning nii Lõuna,
Lääne kui ka Põhja Regionaalne Maanteeamet on aastatel 2008– 2009 korraldanud riigihanke autokütuse ostmiseks. Nende hangete alusel on tasutud autokütuse eest 3,7 miljonit krooni.
Samas selgus, et 2010. aastal on ministeerium ostnud vaid kolmandiku soetatud kütusest hanke võitnud pakkujalt. Seega on ministeerium ja allastutused (v.a eespool nimetatud regioonid) 2010. aastal soetanud autokütust ilma avatud
hankemenetlust korraldamata kokku 7,5 miljoni krooni eest.
Suurimad autokütuse ostjad on Veeteede Amet, Maanteeamet ja Maanteeameti ida regioon (endise nimega Ida Regionaalne Maanteeamet). Riigikontrolli hinnangul on rikutud riigihangete seadust, samuti ei pruugi olla tagatud soodsaim hind.
Ministeeriumi vastus konkreetsele märkusele oli järgmine: Maanteeametis on läbi viidud kogu ameti regioonide vajadusi hõlmava avatud autokütuste ostmise hanke. Otsused on vormistamisel ning lepingud sõlmitakse lähiajal. Hankelepingu perioodiks on 3 aastat. Ministeeriumis kaalutakse kogu haldusala vajadusi hõlmava autokütuse ostmise avaliku hanke läbiviimise võimalusi.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Eesti logistikasüsteem on tänu oma strateegilisele asukohale, arenenud taristule ja digilahendustele üks tõhusamaid Baltimaades. Riik ühendab Põhja- ja Ida-Euroopa turge, pakkudes hästi toimivat maantee-, raudtee-, mere- ja õhutranspordi võrgustikku.