Majandusministeeriumis valmis merenduspoliitika arengukava aastani 2020, mis toetab eelkõige merenduse ja ettevõtluse koostööd, kaitseb mere- ja rannakeskkonda ning merega seotud kultuuripärandit.
Majandus- ja kommunikatsiooni minister Juhan Parts ütles ERR-i raadiouudistele, et merenduspoliitika dokument keskendub peamiselt sellele, kuidas saaks riik parandada oma atraktiivsust merenduse vallas.
Tema sõnul käsitleb dokument olulisemaid punkte nagu sadamate töö, turism, kalandus ning reisi- ja kaubalaevandus. Kõige olulisemaks pidas ta aga ettevõtluse ja merenduse koostöö arendamist, sest tema hinnangul on Eesti kapitalil baseeruvad ettevõtted kaotamas oma postisioone merekaubanduses ja kaubavedudes.
Partsi hinnangul on oluline muuta aktiivsemaks ka reisi- ja kaubalaevandust, mis aitaks arendada palju muid tegevusalasid mereinsenäridest ning -spetsialistidest merekindlustuste ja finantseerimisvõimalusteni.
Seotud lood
Auto soetamisel või liisimisel on lihtne takerduda ühte numbrisse – ostuhinda. Ent tegelik kulu ei piirdu kaugeltki sellega, mida näed esmasel arvel. Kütus, hooldused, kindlustus, rehvid, väärtuse langus, maksud ja järelturu atraktiivsus loovad kogumõju, mis avaldab ettevõtte rahavoole märkimisväärset mõju. Just seetõttu on oluline hinnata sõiduki omamise kogukulu ehk „Full Cost of Ownership“ (FCO)– tervikpilti, mis kajastab kogu elutsükli kulusid.