Juuni kuus ulatus kaubaveo maht Eesti Raudtee taristul 2,42 miljoni tonnini ning poole aastaga on kokku veetud 15,93 mln tonni kaupu. Juuni veomaht ületas eelmise aasta juunit 12% ning poolaasta veod olid 11,9% mullusest suuremad.
Juunis veeti naftat ja naftasaadusi 1,64 miljonit tonni ning vedu suurenes 9,5%. Suurematest kaupadest veeti veel põlevkivi 0,33 miljonit tonni ja väetisi 0,2 miljonit tonni. Põlevkivi vedu oli võrreldes mullusega 75% suurem, väetiste vedu aga vähenes 7,2%.
Poole aastaga on naftat ja naftasaadusi veetud 10,89 miljonit tonni ning see on 10,3% rohkem kui aasta tagasi. Põlevkivi veomaht suurenes 62%, olles kokku 2,55 miljonit tonni. Väetisi veeti kuue kuuga 1,05 miljonit tonni ning veomaht oli 4,9% väiksem. Keemiakaupade vedu suurenes võrreldes mullusega 77% ning oli kokku 0,31 miljonit tonni. Suurenes veel ka puistekaupade vedu, mida veeti 0,29 miljonit tonni ning vedu kasvas 22%. Suurim langus oli kivisöe veol, mida veeti kokku 0,26 miljonit tonni ehk 64% vähem.
Transiitveod moodustasid koguvedudest 76% ning suurenesid eelmise aastaga võrreldes 4%. Kohalike vedude mahud kasvasid 52%, olles kokku 2,83 miljonit tonni. Importvedusi oli kuue kuuga 0,67 miljonit tonni ehk 54% enam ja eksportveod kasvasid 6%, kokku veomaht 0,3 miljonit tonni.
Konteinereid veeti raudteel poole aastaga kokku 15 324 TEU-d ja veomahud olid aasta varasemaga võrreldes 50,5% suuremad. Sellest juuni veomaht moodustas 2
796 TEU-d, mis oli eelmisest aastast 87% rohkem.
Veoettevõtetest vedas EVR Cargo poole aastaga 8,65 miljonit tonni ja E.R.S.
7,28 miljonit tonni. EVR Cargo veod suurenesid 38,6% ja E.R.S.-i veod vähenesid 8,9%.
Seotud lood
Eelmise aasta teise poole kaubamahtude vähenemine Eesti Raudtee taristul sõi aasta alguse suure kasvu. Aasta kokkuvõttes kasavas kaubamaht Eesti Raudtee taristul vaid 3%.
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.