Riigikogu majanduskomisjoni esimehe Kaja Kallase sõnul on veokite massiprobleem tõsine ning sellele tuleb lahendus leida lähiajal.
Majanduskomisjoni esimees Kaja Kallas ütles teema käsitluse kokkuvõtteks, et probleem on tõsine, sest selle taga on ettevõtete konkurentsivõime tõstmine, liiklusohutuse suurendamine, transpordikulude kaudu kaupade, muuhulgas toidukaupade hindade alandamine ja kahjulike keskkonnamõjude vähendamine.
„Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumil on vaja välja töötada kindel plaan, kuidas saaks astmeliselt tõsta massipiirangu määra, et vähendada liiklustihedust olles sellega abiks nii liiklejatele kui ka ettevõtjatele. Seda kõike arvestades sildade ja teede olukorda,“ selgitas Kallas.
Tema hinnangul ei ole asjaomased asutused astunud vajalikke tulemuslikke samme, et selgitada välja võimalikud probleemsed kohad ja lahendused nendele. Majanduskomisjoni hinnangul ei saa probleemile optimaalse lahenduse otsimist edasi lükata kaugesse tulevikku, vaid sellele tuleb lahendusi otsida lähemal ajal.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Majanduskomisjoni esimehe Kaja Kallase sõnul tegi komisjon majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumile ettepaneku kehtestatud raskeveokite massipiirangu muutmiseks. Ta lisas, et kui arenguid lähiajal ei toimu, tõstatab komisjon teema uuesti.
Riigikogu majanduskomisjonis eile arutlus all olnud raskeveokite massipiirangute tõstmise teemal nentis maanteeamet ja komisjoni liikmed, et teede kandevõime ning taastusremondi sagedus pole piisavad.
2025. aastal jõustuv mootorsõidukimaks sunnib paljusid ettevõtteid oma autoparki ümber hindama ning otsima uusi, kuluefektiivsemaid lahendusi. Üheks praktiliseks alternatiiviks on Eesti haagisetootja Brentex OÜ haagised, mis on täiustunud platvormhaagiste seeriaga. Uus platvormhaagiste seeria ühendab endas tugeva konstruktsiooni, nutika disaini ja põhjamaade tingimustele vastava vastupidavuse.