Autor: Jaana Pikalev • 21. juuni 2011
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Estonian Airi lennukite täituvus on 60,2%

Möödunud nädalasel Best Marketing Club’is esines Estonian Airi arendus- ja turundusdirektor Gunnar Mägi, kelle sõnul on Estonian Airi lennukite täituvus 60,2 %.

Koos Mägiga esindasid rahvuslikku lennufirmat hommikuklubis ka  sotsiaalmeedia projektijuht Triin Tammert ning diskussioonist võttis osa ka Estonian Airi Eesti turu turundusjuht Katrin Talvak. Siin mõned klubihommikul osalejate küsimused. Pikemalt saate Estonian-Airi ettekande kohta lugeda Best Marketingist.

Klubihommikul osalejate küsimused:

Kes teeb Estonian Airile sotsiaalmeediarakendusi?

Triin Tammert: „Üks programmeerija on meil majas olemas, lisaks kasutame palju Velveti gruppi kuuluva Mekaia abi.“

Kui suur on Estonian Airi puhul lennukite täituvus, mis on lennufirma edukuse näitaja?

Gunnar Mägi: „Mullu 60,2%“

Kui palju on Ryanair Estonian Airilt reisijaid ära võtnud?

Gunnar Mägi: „Eestis on lendajate hulk võrreldes eelmise aastaga 2 korda kasvanud. Ryanairi tulek on lennundust elavdanud ja turuosa ümber jaganud, kuid võib öelda, et meie sihtgrupiddes on erinevusi. Samuti võib öelda, et uute liinide avamine ja sageduste lisamine on suurendanud üldist lendajate arvu, nähtus, mida nimetatakse stimulatsiooniks.“

Kuidas on Estonian Airile mõjunud juhi vahetus? Varem juhtis ettevõtet Andrus Aljas, nüüd juhib rahvusvahelise taustaga Tero Taskila.

Gunnar Mägi: „Tero Taskila on oma tausta ja kontaktide poolest väga hea juht lennufirmale. Tal on väga lai haare.“

Kes lennufirmade hulgas üldse toodab praegu kasumit?

Triin Tammert: „Regionaalsete lennufirmade hulgas neid praktiliselt polegi.“

Mis on Estonian Airi eesmärk?

Gunnar Mägi: „Lennunduses on masu kestnud kauem kui mujal. Lennundus lakub veel haavu ja valmistub järgmiseks laienemiseks. Soovime kasvada nii lennukite kui lendude arvu poolest ja toota omanikele dividende. Usun, ennustamata kütusehindade trende, et 2012. aasta viib meid nullpunkti ja sealt edasi hakkame kasumit teenima. Tupiktee ja perifeeria on iganenud terminid Eesti lennunduses.“

Kui suur osa turunduseelarvest läheb venekeelsele sihtrühmale suunatud turundusele?

Gunnar Mägi: „Vene kliendid on meile väga olulised, nii siinsed kui Venemaa venelased. Teeme tihedat koostööd EAS ja teiste Eesti turismiorganisatsioonidega ühiskampaaniate kaudu. Venekeelsele sihtrühmale suuname turunduseelarvest kokku umbes 110 000 €“

Millised pakkumised töötavad kõige paremini?

Gunnar Mägi: „Konkreetse hinnaga pakkumine töötab paremini kui allahindlusprotsent.“

Kas Estonian Air on juba piisavalt eestimaine või tahate veel edasi areneda? Millal pardal kama pakkuma hakate?

Gunnar Mägi: „Tahame veel edasi areneda. Eesti parimad restoranid on oodatud oma pakkumistega meie pardale. Mina arvan, et rahvariietes stjuuardesse ei tule. Aga las rahvas ütleb oma arvamuse meie kodulehel.“

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077