16. juuni õhtul abimasinaruumis tekkinud tulekahju tõttu sadamasse tagasi pöördunud Silja Serenade`ile andsid Soome ja Rootsi Mereadministratsioonid ning laeva klassiühing Lloyds Register loa Stockholmist väljuda Rootsi aja järgi kell 21.30.
Laeva kontrollinud Soome ja Rootsi Mereadministratsioonide ning laeva klassiühingu Lloyds Register esindajad kinnitasid, et ohutus on tagatud ning andsid alusele loa Rootsi aja järgi kell 21.30 Stockholmi sadamast väljuda. Silja Serenade`il on neli generaatorit, millest laev kasutab sõites kahte, maksimaalselt kolme. Seega on laeval ohutu merele minna ka kolme töökorras generaatoriga.
Laev hilineb homme hommikul Helsingisse saabumisel kõige rohkem neli ja pool tundi, kuid see ei mõjuta aluse homme õhtul toimuvat reisi.
Silja Serenade väljus Stockholmist Rootsi aja järgi kell 17.00 ning informeeris päästejõude koheselt kui kell 17.08 andsid alarmi abimasinaruumi andurid. Kella 17.20ks olid meeskonnaliikmed tulekolde omal jõul likvideerinud, kuigi ka päästejõud olid kiiresti kohale jõudnud. Ükski inimene intsidendis kannatada ei saanud.
Tulekahju tekkepõhjust uuritakse, põles abimasinaruumis asunud generaator. Laeval on 2529 reisijat ja 256 meeskonnaliiget.
Soome lipu all Stockholm-Helsingi liinil seilav Silja Serenade on ehitatud 1990. aastal ning võtab korraga peale kuni 2852 reisijat ning 950 liinimeetrit sõidukeid.
Seotud lood
Eesti logistikasüsteem on tänu oma strateegilisele asukohale, arenenud taristule ja digilahendustele üks tõhusamaid Baltimaades. Riik ühendab Põhja- ja Ida-Euroopa turge, pakkudes hästi toimivat maantee-, raudtee-, mere- ja õhutranspordi võrgustikku.