• 16.06.11, 10:32
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Erimärgistatud kütuse maksusoodustust piiravad muudatused võeti vastu

Riigikogu võttis riigi eelarvestrateegia osana vastu erimärgistatud kütuse seaduse muutmise seaduse. Muudatused tõstavad maksusüsteemi tulemuslikkust ja tõhusust, vähendades maksuerisusi ja süsteemi halduskulu ning muutes soodustused ja toetused senisest enam vajaduspõhiseks.
Vedelkütuse erimärgistamise seaduse muutmise seadusega lõpetatakse erimärgistatud vedelkütuse kasutamine paiksetes mootorites ning kaevandus-, metsandus- ja ehitustöödel alates 2012. aastast.
Seaduse teine etapp näeb ette allesjäävatele soodustatud valdkondadele (reisijate ja kaupade raudteevedu, laevaliiklus, soojuse ja elektrienergia tootmine ning põllumajandus) soodusmääraga kütuse kasutamise asemel toetusskeemide või otsetoetuste rakendamise. Eesmärgiks on vedelkütuse erimärgistamisest täielikult loobuda. Valitsuse tegevusprogrammist tulenevalt töötavad majandus- ja kommunikatsiooniministeerium ning põllumajandusministeerium toetusskeemid välja 2011. aasta jooksul.
Eestis on seni lubatud kasutada soodusmääraga diislikütust ja kerget kütteõli peaaegu kõigis energiamaksustamise direktiiviga lubatud valdkondades. See on kaasa toonud märkimisväärsed halduskulud ja koormuse maksu- ja tolliametile.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Rahandusministeeriumi hinnangul on kõige suurem kulu kogu erimärgistatud vedelkütuse tarneahela kontrollimine erimärgistusainete eemaldamise riskide vähendamiseks, samuti reidid teedel erimärgistatud vedelkütuse väärkasutamise avastamiseks ning kütusemüüjate igakuiselt esitatavate kütuse liikumise ja müügiga seotud aruannete kontrollimine. Vedelkütuse erimärgistamisega kaasnevad kulud ka sellega otseselt või kaudselt kokkupuutuvatele kütusekäitlejatele.
Samuti ei ole maksusoodustusega fossiilse kütuse kasutamise toetamine õige keskkonnakaitse ja säästva tarbimise seisukohast. Praegune olukord ei motiveeri diislikütuse ja kerge kütteõli kasutajaid otsima keskkonnasõbralikumaid lahendusi ega ka investeerima säästlikumasse tarbimisse ja kokkuhoidu. 
 
 

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 29.05.25, 14:15
Millised on laonduse trendid täna ja tulevikus?
Laonduse arengut suunavad mitmed megatrendid, nagu tehnoloogia areng, globaliseerumine, keskkonnasäästlikkus, rahvastiku vananemine ja väärtushinnangute muutumine. Need trendid toovad kaasa vajaduse digitaliseerimise ja automatiseerimise järele, rohetehnoloogiate integreerimise ning töötajate oskuste arendamise vastavalt muutuvatele nõudmistele.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele