Täna tutvustasid Eesti Energia, maanteeamet ja Nordecon AS ühist projekti, mille eesmärk on põlevkivituha kasutuselevõtt maanteede ehituses.
Nende eesmärgiks on lahendada korraga kaks probleemi: vähendada põlevkivituha ladustamist Ida-Virumaal ja sellega kaasnevat keskkonnamõju ning kasutades tuhka teede-ehituses, et panustada Eesti maanteede seisukorra parandamisse.
Põlevkivituha kasutamist maanteede ehitamisel uuritakse Euroopa Liidu LIFE+ programmi OSAMAT projekti raames. Projekti eesmärgiks on välja töötada rakendused põlevkivituha taaskasutamiseks Eesti maanteede ehituses.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Eesti Energia, ,aanteeamet ja ehitusettevõte Nordecon AS alustavad projektiga OSAMAT, mille raames hakatakse katsetama põlevkivituha lisamist betoonisegudesse, mida kasutatakse seejärel maanteede rajamisel pinnaste mass-stabiliseerimiseks. Katseprojekti läbiviimise maksumus on 2,7 miljonit eurot.
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.