Jaga lugu:

Hert-Transport: Autoveo jäme ots on leedukate käes

See, et Valgevenesse veetakse praegu kokku nii palju kasutatud autosid, kui ressurssi on, on täiesti tavaline äri ja midagi ebanormaalset selles ei ole, rääkis ASi Hert Transport ainuomanik ja juht Tarmo Tšernjavski.

"Kui Eestis 1995. aastal tollimaksu tõsteti, siis enne seda me vedasime ka näiteks igal kuul Eestisse 3000 kasutatud autot," rääkis veofirma juht.

Täna viib Hert-Transport Eestist, täpsemalt Tartust Valgevenesse vähemalt ühe treileritäie autosid nädalas. "Ega Eestis eriti peale meie polegi treileritega vedajaid alles jäänud. Küll aga veame tunduvalt enam autosid Valgevenesse mujalt Euroopast. Näiteks Ameerikast tulevad kasutatud autod laevadega Saksamaale ja sealt veame me need Valgevenesse," ütles Tšernjavski.

Kasutatud autode põhivedajad Valgevenesse on tema sõnul leedukad. "Leedukad on praegu mujalt turgudelt kadunud ja teevad peamiselt seda Valgevene tööd, kuni see otsa saab. Autode veol Valgevenesse peab olema spetsiaalne luba ja paljudel Euroopa vedajatel seda luba pole. Kuna Leedu on Valgevene naaber, siis kasutatakse skeemi, et kõigepealt toimetatakse autod Leetu ja siis viiakse need sealt Valgevenesse ühekordse veoloaga," selgitas Tšernavski.

Valgevenet haaranud kasutatud autode sisseostubuumi lainetust annab Eestis tugevalt tunda, buumi põhjuseks on see, et 1. juulil tõuseb Venemaa, Kasahstani ja Valgevene tolliliidus kasutatud autode tollimaks umbes kolmandiku võrra.

 

 

Jaga lugu:
LOGISTIKA UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad logistikauudised igal nädalal enda postkasti.

Logistikauudised.ee toetajad:

Enimloetud
Tõnu Tramm
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80tonu@logistikauudised.ee
Lilia Roos
Lilia RoosReklaami projektijuhtTel: 585 485 10lilia.roos@aripaev.ee