Euroopa Komisjon algatas pilootprojekti Blue Belt, mille eesmärgiks on uurida uusi võimalusi lähimereveo edendamiseks ja hõlbustamiseks Euroopa Liidus.
Selle eesmärk on halduskoormuse vähendamine ühendusesiseses kaubanduses ning näidata, kuidas lisateave projekti kaasatud nn „siniste laevade“ reiside kohta võib aidata kaasa tollivõimude tegutsemisele sadamates, vahendas Mereblog.
Projekt algas 2. mail ja kestab novembri lõpuni. Sellesse on kaasatud ligi 250 nn „sinist laeva“, mille liikumist jälgitakse Euroopa Meresõiduohutuse Ameti juhitavas SafeSeaNet süsteemis. Blue Belt pilootprojekti kaudu saavad EL liikmesriikide tolliametnikud enne „sinise laeva“ EL sadamasse saabumist õigeaegselt vastu võtta teavitusraportid.
Toll võib olla kindel, et projektis osalevate laevade reiside kohta saadakse täpset teavet. See on võimalik tänu olemasolevate vahendite kasutamisele kombineerituna EL laevaliikluse jälgimise ja info süsteemist SafeSeaNet1 saadud infoga. Tolliametnikud saavad usaldatavat teavet „siniste laevade“ hetkel toimuvate ja eelnenud reiside kohta, k.a. eeldatav või tegelik saabumise ja lahkumise aeg, eelmine ja järgmine külastatav sadam ning muud asjakohast reisiinfot. Laevakaptenite ja agentide jaoks on eeliseks see, et sadamasse saabumisel muutub kaupade töötlemine tollis kiiremaks.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Blue Belt raport annab ka lisateavet laeva käitumise kohta - näiteks ootamatud peatused, kohtumised merel jne.
Seotud lood
Kiirus, täpsus ja töökindlus – need kolm märksõna määravad tänapäeva laotöö kvaliteedi. Kui süsteem peab töötama ööpäevaringselt, ei piisa ainult heast tarkvarast, vaid vaja on ka vastupidavat ja nutikat riistvara, mis peab vastu kõige nõudlikumas keskkonnas. Nixor aitab ettevõtetel juurutada ja hooldada Datalogicu seadmeid nii, et kogu logistikaahel, alates kauba vastuvõtust kuni väljastuseni, toimib katkestusteta ja läbipaistvalt.