• 26.04.11, 11:38
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ühtne piletisüsteem läheb maksma 8,7 miljonit eurot

Tallinna ja Harjumaa ühistranspordi ühtse piletisüsteemi 8,7 miljonit eurot maksma mineva hanke võitis Business IT Partner (Eesti) ja Kentkart (Türgi) ühispakkumine.
Uus süsteem rakendub töösse 9 kuud pärast hankelepingu allakirjutamist, seega 2012. aasta alguses.
„Kaasaegse puuteta reisijakaardiga piletisüsteemi rakendamisel säästab Tallinn võrreldes praeguse ID-pileti ja paberpiletite süsteemidega igal aastal 0,44 miljonit eurot,“ selgitas Tallinna abilinnapea Taavi Aas.
„Kui tänaste ID-piletite ja paberpiletite süsteemide halduskulud on Tallinnas suurusjärgus 1,7 mln eurot aastas, siis uuel süsteemil on nad 0,44 mln eurot (ca 7 mln kr) väiksemad. Lisaks integreeritusele Harjumaa ühistranspordi ja Tallinn Card’iga võimaldab uus süsteem sõitude valideerimisega kaasneva teabe abil transpordikorraldajatel modelleerida ühistranspordi kasutajate vajadusi paremini arvestav liinivõrk,“ lisas Aas. 

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kooskõlas Tallinna Linnavolikogu otsusega linna ühistranspordile uue piletimüügisüsteemi loomise vajadusest avaldas Tallinna Transpordiamet Riigihangete registris10. mail 2010 hanketeate. Selles teavitati uue kontaktivabadel sõidukaartidel põhineva elektroonilise süsteemi ostmisest ning loobumisest senistest paberkandjal baseeruvatest perioodi- ja korrapiletitest.
Ühises hankemenetluses osalesid lisaks Transpordiametile Harjumaa Ühistranspordikeskus ja Ettevõtlusamet (turistidele mõeldud Tallinn Card) eesmärgiga hoida integreeritud ühtse süsteemi abil kokku piletimüügisüsteemide halduskulusid.
16. juunil 2010 esitati hankel osalemiseks 12 taotlust, kokku 27-lt firmalt. Lisaks Eesti ettevõtetele soovisid süsteemi rajamisel osaleda firmad Itaaliast, Prantsusmaalt (2), Lätist, Türgist, Soomest (2), UK-st, Slovakkiast, Saksamaalt, Tšehhist, Belgiast, Rootsist ja Norrast. 
12-st taotlejast kvalifitseerus 8, kellest 5-ga alustas riigihanke komisjon dialooge eesmärgiga leida pakkujate oskusteavet ära kasutades Tallinnale ja Harjumaale parim tehniline lahendus.
15. märtsil avas komisjon neljalt pakkujalt laekunud 6 pakkumust (kaks pakkujat esitasid lisaks põhipakkumusele alternatiivse lahendusega pakkumuse). Pärast täpsustavate lisapäringute esitamist ja nendele saabunud vastuste analüüsi tunnistati hindamiskriteeriumite alusel edukaks Business IT Partner (Eesti) ja Kentkart (Türgi) pakkumine.
Pakkumise kohaselt tasuvad kolm hankijat pakkujale nelja aastase lepinguperioodi jooksul 8,7 mln eurot, millest 2,5 eurot moodustavad Tallinna 566-te ühissõidukisse (juhi piletimüügiseade, kõigi uste juurde paigaldatavad e-kompostrid) ja kontrolöridele ostetavad seadmed. Hanke rahastamist toetab lisaks eelarvelistele vahenditele EL projekt CIVITAS MIMOSA.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 18.06.25, 08:58
Nutikas ja maksuvaba valik kauba vedamiseks
2025. aastal jõustuv mootorsõidukimaks sunnib paljusid ettevõtteid oma autoparki ümber hindama ning otsima uusi, kuluefektiivsemaid lahendusi. Üheks praktiliseks alternatiiviks on Eesti haagisetootja Brentex OÜ haagised, mis on täiustunud platvormhaagiste seeriaga. Uus platvormhaagiste seeria ühendab endas tugeva konstruktsiooni, nutika disaini ja põhjamaade tingimustele vastava vastupidavuse.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele