Ninase külas asuva Saaremaa sadama detailplaneeringu strateegilise keskkonnamõju hindamise (KSH) avalikustamise ja avaliku arutelu info ning programmi eelnõu on seisukohavõtuks ametiasutustele ja ühendustele laiali saadetud.
Seisukohti Saaremaa sadama kaubasadamaks muutmise kohta oodatakse keskkonnaameti Hiiu-Lääne-Saare regioonilt, Saare maavalitsuselt, keskkonnaministeeriumilt, Eestimaa Looduse Fondilt, keskkonnainspektsiooni Lääne regioonilt, Eesti Keskkonnaühenduste Kojalt, Eesti Ornitoloogia Ühingult, majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumilt ja sotsiaalministeeriumilt, kirjutas Saarte Hääl.
AS Tallinna Sadam nendib laialisaadetud programmis, et sadama senine tegevus pelgalt reisisadamana ei ole täitnud majanduslikke ootusi, seetõttu tuleb Saaremaa sadam muuta reisi- ja kaubasadamaks. Lisaks on sadama avamine kaubasadamana arendaja sõnul vältimatu, kui soovitakse luua tingimusi Saaremaal uute tööpaikade loomiseks ja kohaliku tootmise arendamiseks. Kaubasadamana kasutamise tulemusena väheneb Tallinna Sadama kinnitusel ka rasketranspordi osakaal Kuressaare linna ümbruses.
Seotud lood
Tallinna Sadama plaan laiendada Mustjala vallas asuva süvasadama kasutusala ka kaubalaevade teenindamiseks tundub teoks saavat.
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.