Reportaaþ: Jaapanist toodi Eestisse süvenduslaev

Möödunud nädalal lossiti reidil laeva, mis tõi Eestisse Ust-Luga sadamat teenindava Venemaa suurettevõtte seadmed. Pärast remonti hakkab see tehnika süvendama Hundipea sadamat.

Tol õhtul oli Eestis on oodata tugevat tormi, kuid Venemaa ettevõtte huve esindavad spetsialistid kavatsesid ellu viia unikaalse laeva unikaalse lossimise. Olgu öeldud, et Eestis ei ole varem midagi sellist tehtud. Põnevaks tegi asja see, et laev seisis reidil, mitte kai ääres.

„Kas arvate, et lähen koos teiega merele? Torm tuleb, aga mina olen endine meremees,” vastas küsimusele, kas puksiiril tuleb tugev kõikumine ning kas ta ei karda ronida suurele laevale trappi mööda, laevade agenteerimisega tegeleva ettevõtte Abelco Agency juhataja Vladimir Zavilohin. „Nali,” lisas ta sekund hiljem, märgates reaktsiooni oma sõnadele.

Laev tuli Jaapanist, meeskonda kuuluvad Hiina meremehed. „Hetkel ei ole ta eriti kõrge, kuna on osaliselt vee all. Selle pardal on süvenduslaev. See on teine laev, mis ei sa iseseisvalt liikuda. Selle lossimine toimubki. Selleks süvenduslaeva vedav alus laskub veel sügavamale,” seletab ta teel sadamasse.

Puksiiri kapten on rahulik. „Aga kuidas lubatud tormiga jääb?” esitame küsimuse. „Praegu on ju rahulik. Vastasel korral poleks välja lastud,” vastab tema. Hakkame liikuma. Kapten pole varem sellist tööd teinud. Alust on juba näha. Näeb imelik välja: nina ja ahter eraldi, keskel aga vesi ja seesama süvenduslaev (meenutab suurt ekskavaatorit). „Pole midagi,” teeb keegi nalja. „Hiinlased kleebivad pärast kaks poolt kleeplindiga kokku.”

Tuul aga tugevneb. Kui puksiir lõpuks vajaliku pardani jõuab, on lained juba meeter-poolteist kõrged. Alusele visatakse köis, mis kinnitatakse süvenduslaeva külge. Tuul viib puksiiri eemale. Saab selgeks, et üksinda ta hakkama ei saa. Appi kutsutakse teine puksiir. Hiina laeva kapten vehib aktiivselt kätega. Pinge kasvab.

„Kapten võib iga hetk lossimise peatada, kuid siis seisaku tõttu kaotame me suure hulga raha,” seletab Venemaa esindaja.
Selle ajaga alus aga vajub veel rohkem vee alla, süvenduslaev jääb vee peale ujuma, puksiirid tirivad selle maha ja juhivad sadamasse. Asi tehtud. Kusjuures, rasketes tingimustes.
 

Osale arutelus

  • Tatjana Merkulova

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,59 0.4624058
Brasiilia reaal BRL 4,22 1.0127855
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0102276
Filipiinide peeso PHP 59,21 0.3083387
Hiina jüaan CNY 7,65 0.1754294
Hongkongi dollar HKD 8,88 0.2077429
Horvaatia kuna HRK 7,41 0.1621315
Iisraeli seekel ILS 4,09 0.203267
India ruupia INR 80,72 0.2820156
Indoneesia ruupia IDR 15952,76 -0.0353419
Islandi kroon ISK 135,75 1.2077835
Jaapani jeen JPY 125,08 0.3127757
Kanada dollar CAD 1,50 0.1806987
LAV rand ZAR 15,96 0.5391956
Lõuna-Korea vonn KRW 1272,65 0.1455776
Malaysia ringgit MYR 4,62 0.212669
Mehhiko peeso MXN 21,77 0.2856011
Norra kroon NOK 9,74 -0.0677437
Poola slott PLN 4,33 0.0369737
Rootsi kroon SEK 10,46 -0.0028668
Rumeenia leu RON 4,74 0.2218325
Singapuri dollar SGD 1,53 0.2220916
Suurbritannia nael GBP 0,87 -0.0685401
Šveitsi frank CHF 1,14 0.1146182
Taani kroon DKK 7,46 0.0067028
Tai baht THB 35,30 0.0524376
Tšehhi kroon CZK 25,72 0.3472629
Türgi liir TRY 6,00 0.9179093
Ukraina grivna UAH 30,62 -0.286281
Ungari forint HUF 317,74 0.0346315
USA dollar USD 1,13 0.1505357
Uus-Meremaa dollar NZD 1,65 0.4746547
Valgevene rubla BYN 2,44 -0.2129141
Vene rubla RUB 74,90 0.1738612

Valdkonna töökuulutused