Autor: Jaana Pikalev • 12. aprill 2011
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Tallinnas Järvevana teel muudetakse liikluskorraldust

Ülemiste ristmiku kommunikatsioonide ümberehituse tõttu muudetakse laupäeval, 16. aprillil, Järvevana tee liikluskorraldust.

Liikluseks jääb küll avatuks 2+2 sõidurada, kuid need viiakse kokku tee osale, kus täna kulgeb ainult ühe suuna liiklus ning sõiduki liikluseks jääb ühel sõidurajal standardis lubatud miinimum. Sellest tulenevalt vähendatakse lubatud sõidukiirust ning Tammsaare tee pikenduselt ei saa enam pöörata Veerenni tänavale. Veerenni tänavalt saab samal ajal pöörata ainult paremale ehk Tammsaare tee suunas. 23. juunil suletakse ka Veerenni tänava ja Järvevana tee ühendus, sest algavad kommunikatsioonide ja tunneli kaevetööd.

Kuna täna kasutab Järvevana teed umbes 80 000 sõidukit ööpäevas, millele lisanduvad veel teeehituse masinad, tekivad piirkonnas tõsised liiklusummikud ja koguni liiklusseisakud. Tallinna Transpordiamet soovitab võimalusel loobuda Järvevana tee kasutamisest ümberehituste ajal.

Tallinnasse sisenemiseks soovitab transpordiamet lähtuvalt sihtkohast valida õige tee juba Tallinna ringteelt, kasutades selleks kas Pärnu, Viljandi, Tartu või Peterburi maanteed. Vastavad viidad on juba üleval. Tallinnas palutakse liigelda alternatiivsel Tehnika- Filtri teel, Endla ja Liivalaia-Juhkentali tänaval, samuti Narva maanteel, Põhja puiesteel, Soo ja Tööstuse tänaval.

Eelmise aasta lõpus kirjutas linnavalitsus alla Ülemiste liiklussõlme põhirajatiste ehitamise lepingu. Ehitustööde maksumus on kokku 50 miljonit eurot. Aprilli lõpuks peaks valmima raudtee ajutine ümbersõit, mis läheb maksma 2,9 miljonit eurot. Tänavu sügiseks asendatakse kõrgepingeliin maakaabliga, selle maksumus on 2,1 miljonit eurot. Suve lõpus valmib põhiosas ka sadeveekollektor maksumusega 7,1 miljonit eurot.

Tänavu on kavas alustada ka Järvevana tee alla rajatavate jalakäijatunnelite ehitusega. Tartu maantee viadukt ning vasakpöördetunnel valmivad 2013. aastaks, kogu liiklussõlm 2013. aasta sügisel.

Ülemiste liiklussõlme rekonstrueerimise projekti koostas AS K-Projekt. Liiklussõlm hõlmab Peterburi teed, Tartu maantee viadukti, Tartu maantee ja Filtri tee vahelist lõiku ning tunnelit, mis kulgeb raudtee alt läbi Järvevana teele. Tallinna ühe olulisema liiklussõlme rekonstrueerimise 1,2 miljardi suurused kulud kaetakse kuni 75% ulatuses Euroopa Liidu ühtekuuluvusfondist, linna osalus on 25%. Ülemiste liiklussõlme rekonstrueerimise ehitustöid teevad erinevate lepingute alusel AS Nordecon, AS Merko Ehitus, AS Merko Infra, Tallinna Teede AS, AS Ehitusfirma Rand ja Tuulberg. 

Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Logistikauudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077