Mootor Grupp AS, Hugo Osula ettevõtete haldusfirma, on rakendamas jõuliseid võtteid bussijuhtide puuduse leevendamiseks. Käimalükatud projekti "3 kuuga bussijuhiks!" eesmärk on Eestisse tuua ja välja koolitada 1600 võõrtöölisest bussijuhti. Projekti investeeringute maht küündib 5 miljoni euroni.
Eesti bussiettevõtjad on jõudnud olukorrani, kus terav bussijuhtide kriis sunnib olulise osa Eesti kaugliinidest sulgema või otsima alternatiivseid jõuliseid väljapääse. Hinnaguliselt küündib Mootor Gruppi kuuluvate SEBE ja Lux Express'i lähima 3-5 aasta vajadus ca 200 bussijuhi järele, teatas ettevõte Logistikauudistele.
Hugo Osula selgitab projekti tekkepõhjuseid: "Bussiala jätkusuutlikkus ei ole ohus mitte ainult kütuse hinnaralli tõttu, vaid pikema pilguga tulevikku vaadates näeme ette ka bussijuhtide kasvavat nappust.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Bussijuhi töö ei murra konti, kuid järelkasvu napib. Võõrtööliste immigratsiooni- ning koolitusprojekt sai alguse meie enda vajadustest, kuid plaanime abikäe ulatada ka teistele Skandinaavia ning Baltikumi bussiettevõtetele. Võib juhtuda, et personalirent kasvab meie arvestatavaks tulevikuäriks."
Lähis-Ida ning Aasia immigrantide vastuvõtuks ning koolitamiseks on plaan ehitada SEBE tegevusbaasi kõrvale Tallinnasse, Betooni tänavale ühiselamu, ümberõppe- ja koolituskeskus ning mošee. Euroopa Liidu struktuuridest on taotletud toetusrahasid katmaks 50% planeeritud investeeringute mahust. Juba on saadud
toetusrahad eesti-araabia-eesti tehnilise transport-logistika sõnaraamatu väljaandmiseks. Sõnaraamat ilmubtrükist aprillis 2011.
Seotud lood
2025. aastal jõustuv mootorsõidukimaks sunnib paljusid ettevõtteid oma autoparki ümber hindama ning otsima uusi, kuluefektiivsemaid lahendusi. Üheks praktiliseks alternatiiviks on Eesti haagisetootja Brentex OÜ haagised, mis on täiustunud platvormhaagiste seeriaga. Uus platvormhaagiste seeria ühendab endas tugeva konstruktsiooni, nutika disaini ja põhjamaade tingimustele vastava vastupidavuse.