• 01.04.11, 11:23
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Jaapani järelmõjud jõuavad merevedudesse viivitusega

Euroopa suuremad sadamad nagu Rotterdam ja Hamburg ütlevad, et Jaapani maavärina järelmõjud hakkavad tunda andma kuu lõpupoole, kui laovarud lõpevad ja kohale jõuavad laevad, mis lahkusid Tokiost varsti pärast katastroofi, kirjutab Bloomberg.
A.P. Moeller-Maersk A/S, maailma suurima konteinervedaja transiit Yokohamast Rotterdami kestab 31 päeva, mis tähendab, et päev pärast 11. märtsi Jaapanist lahkunud laevad jõuavad pärale 11. aprillil. Wilh.Wilhelmsem ASA-s autotranspordid, mis tulevad Austraalia kaudu, jõuavad kohale 22. aprillil.
Kaupade mahud on mõõdukalt vähenenud ja vähem on tellimusi, ütles Bloombergile Maerski Põhja-Aasia kõneisik Jens Eskelund. „Läheb aega, kuni muutused hakkavad ekspordisüsteemis tunda andma.“ Kui Jaapani tehased aga jätkuvalt seisavad, tähendab see tulevikus väiksemaid kaubamahtusid ning probleeme tootjatele, kes vajavad Jaapani päritolu autoosasid ja elektroonikatooteid.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Katastroof ja sellega kaasnevad elektrikatkestused on häirinud Jaapani põhjaosas asuvate tehaste tööd ja rikkunud transpordi infrastruktuurid, vähendanud käigusolevate tehaste tootlikkust ja muutnud keeruliseks kaupade toimetamise sadamatesse. 
Autor: Katri Soe-Surén

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 29.05.25, 14:15
Millised on laonduse trendid täna ja tulevikus?
Laonduse arengut suunavad mitmed megatrendid, nagu tehnoloogia areng, globaliseerumine, keskkonnasäästlikkus, rahvastiku vananemine ja väärtushinnangute muutumine. Need trendid toovad kaasa vajaduse digitaliseerimise ja automatiseerimise järele, rohetehnoloogiate integreerimise ning töötajate oskuste arendamise vastavalt muutuvatele nõudmistele.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele