Euroopa suuremad sadamad nagu Rotterdam ja Hamburg ütlevad, et Jaapani maavärina järelmõjud hakkavad tunda andma kuu lõpupoole, kui laovarud lõpevad ja kohale jõuavad laevad, mis lahkusid Tokiost varsti pärast katastroofi, kirjutab Bloomberg.
A.P. Moeller-Maersk A/S, maailma suurima konteinervedaja transiit Yokohamast Rotterdami kestab 31 päeva, mis tähendab, et päev pärast 11. märtsi Jaapanist lahkunud laevad jõuavad pärale 11. aprillil. Wilh.Wilhelmsem ASA-s autotranspordid, mis tulevad Austraalia kaudu, jõuavad kohale 22. aprillil.
Kaupade mahud on mõõdukalt vähenenud ja vähem on tellimusi, ütles Bloombergile Maerski Põhja-Aasia kõneisik Jens Eskelund. „Läheb aega, kuni muutused hakkavad ekspordisüsteemis tunda andma.“ Kui Jaapani tehased aga jätkuvalt seisavad, tähendab see tulevikus väiksemaid kaubamahtusid ning probleeme tootjatele, kes vajavad Jaapani päritolu autoosasid ja elektroonikatooteid.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Katastroof ja sellega kaasnevad elektrikatkestused on häirinud Jaapani põhjaosas asuvate tehaste tööd ja rikkunud transpordi infrastruktuurid, vähendanud käigusolevate tehaste tootlikkust ja muutnud keeruliseks kaupade toimetamise sadamatesse.
Autor: Katri Soe-Surén
Seotud lood
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.