Euroopa suuremad sadamad nagu Rotterdam ja Hamburg ütlevad, et Jaapani maavärina järelmõjud hakkavad tunda andma kuu lõpupoole, kui laovarud lõpevad ja kohale jõuavad laevad, mis lahkusid Tokiost varsti pärast katastroofi, kirjutab Bloomberg.
A.P. Moeller-Maersk A/S, maailma suurima konteinervedaja transiit Yokohamast Rotterdami kestab 31 päeva, mis tähendab, et päev pärast 11. märtsi Jaapanist lahkunud laevad jõuavad pärale 11. aprillil. Wilh.Wilhelmsem ASA-s autotranspordid, mis tulevad Austraalia kaudu, jõuavad kohale 22. aprillil.
Kaupade mahud on mõõdukalt vähenenud ja vähem on tellimusi, ütles Bloombergile Maerski Põhja-Aasia kõneisik Jens Eskelund. „Läheb aega, kuni muutused hakkavad ekspordisüsteemis tunda andma.“ Kui Jaapani tehased aga jätkuvalt seisavad, tähendab see tulevikus väiksemaid kaubamahtusid ning probleeme tootjatele, kes vajavad Jaapani päritolu autoosasid ja elektroonikatooteid.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Katastroof ja sellega kaasnevad elektrikatkestused on häirinud Jaapani põhjaosas asuvate tehaste tööd ja rikkunud transpordi infrastruktuurid, vähendanud käigusolevate tehaste tootlikkust ja muutnud keeruliseks kaupade toimetamise sadamatesse. 
Autor: Katri Soe-Surén
Seotud lood
Kandideeri ise või anna teada ägedast logistikateost: kandidaate saab esitada oktoobri lõpuni! 
Igasügisest traditsiooni järgides valib Äripäeva Logistikauudised juba 24. korda välja aasta parima logistikasaavutuse: esita kandidaat konkursile Aasta Logistikategu 2025!