• 22.03.11, 10:08
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Riia tõmbab Ryanairile vee peale

Riia lennujaama arenguplaanides pole odavlennufirmadel nagu Ryanair enam kohta. Enamgi, Läti transpordiministeerium tegi ettepaneku, et Ryanair võiks hakata lendama 60 kilomeetri kaugusel asuvasse väiksemasse Tukumsi lennujaama.
Riia rahvusvahelisel lennujaamal on olnud keerulised suhted Iiri odavlennufirmaga Ryanair sellest ajast peale, kui lennuettevõtja alustas 2004. aastal lende Riiast., kirjutas news2biz. Ühest küljest on Ryanair aidanud lennujaamal kasvada aastas nelja miljoni reisijaga lennuterminaliks. Teisalt on sellel edul ka kehvad tagajärjed. Kuna Ryanair teeb tohutult suuri allahindlusi lennupiletile, on see Riiast minema peletanud suured lennufirmad nagu näiteks British Airwaysi ja KLMi.
Suurem osa lennujaama käibest tuleb veel Ryanairilt ja airBalticult, kuigi olukord on oluliselt muutunud pärast seda, kui lennujaam tegi 2009. aastal suuri allahindlusi maksupoliitikas. Selle tagajärjel alustasid lende Riiast kuus uut firmat ning kuuldavasti on tulemas veel kaks tänavu aasta teises pooles.
Nüüd püüab Riia lennujaam vabaneda odavate lendude imagost ning saada tagasi täishinnaga pileteid müüvate lennufirmade teenindajaks. Üks põhjus on see, et odavlennureisijad toovad vähem raha sisse ka lennujaama ettevõtetele, kohvikutele ja kauplustele. Veelgi enam, kuna odavlennufirmad maksavad lennujaamale vähem makse, aga nende mahud ka kasvavad kõige kiiremini. Ja kuna Riia lennujaam juba opereerib maksimaalsel võimsusel, tuleks neil ehitada laienemiseks veel uus terminal ainult odavlennufirmadele. Teisisõnu peaks lennujaam investeerima rohkem kui sellest tegelikult teenitakse.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Lisainvesteeringuteks ei ole valmis ei lennujaam ega Läti transpordiministeerium, mistõttu viimane on teinud ettepaneku, et Ryanair võiks jätkata oma lende Tukumsi lennujaama. Tukums on endine sõjaväelennuväli, mis asub 60 kilomeetri kaugusel Riiast ja kuulub mitmele erainvestorile. Lennujaam on äsja välja ehitanud ja arendanud reisijate terminali just selleks, et meelitada odavlennufirmasid.
Kui Riia lennujaama plaanid odavlennufirmad mujale suunata peaksid luhtuma, kavatsevad nad odavlennufirmadele uue terminalina pakkuda ainult natuke enamat kui angaari mõningate istmetega lendude ooteajaks.
Ryanair on aga teada-tuntud sellegi poolest, et külastab vaid väiksemaid lennujaamu, seetõttu oleks Tukums neile kontseptsiooni tõttu kohasemgi kui Riia. Paraku on sellel projektil omad probleemid. Näiteks asub lennujaam Tukumsi linnast väljas, nii et lennukeil tuleb sinna maandumiseks üle linna lennata. Selleks peab aga lennujaam küsima Tukumsi linnavalitsuselt loa enne, kui lennujaam saab päriselt tegutsema hakata. Selle küsimusega on linnavõimud ka juba tegelenud, kuid Läti bürokraatiat arvestades on hindamised pikale veninud. Siiski on lootust, et varsti saab Tukumsi lennujaam vastused.
Teine probleem on aga asjaolu, et Ryanairil on Riia lennujaamaga leping kuni 2015. aastani. Kui lennujaam tahab lepingut varem üles öelda, tuleb neil maksta leppetrahvi, mis ulatub ca 22 miljoni euroni (330 miljonit Eesti krooni).
Läti transpordiministeeriumil on aga otsus tehtud. Nad ei kavatse Ryanairiga lepingut ise lõpetada, vaid jälgivad lennufirmat piinliku täpsusega, et nemad lepingupunktidest kõrvale ei kalduks. Lõpuks võib see lennufirmale ka saatuslikuks saada.

Seotud lood

Uudised
  • 22.03.11, 12:22
Lugeja arvab: Ryanair Tallinnast Tartusse, veel parem Pärnusse
Logistikauudised kirjutas täna Riia lennujaama plaanidest suunata odavlennufirmad ja eeskätt Ryanair Riiast 60 kilomeetri kaugusele Tukumsi lennujaama, mille peale tegid lugejad ettepaneku, et ka Tallinnast võiks Ryanairi saata kas Tartu või hoopis Pärnu lennujaama.
  • ST
Sisuturundus
  • 02.10.25, 13:57
Raben Eesti logistikateenused vastavad kohalikele vajadustele, aga Euroopa mõõtkavas
Kui Raben Eesti alustas 2004. aastal tegevust kaheliikmelise meeskonnaga, ei osanud keegi arvata, et ettevõttest kasvab kiiresti üks tugevamaid tegijaid kohalikul transpordi- ja logistikaturul. Tänaseks on meeskond oluliselt kasvanud ning lisandunud on mitmekülgne teenusteportfell, mis võimaldab pakkuda lepingulist logistikat, siseriiklikku ja rahvusvahelist transporti, jahutatud toidukaupade logistikat, mere- ja õhutransporti ning intermodaalset transporti läbi ettevõtte filiaalide erinevates riikides.

Hetkel kuum

BLS avas oma logistikakeskuse laienduse Harjumaal 2022. aastal ja investeeris sellesse 6,5 miljonit eurot.
Uudised
  • 09.10.25, 12:13
Järjekordne BLSi juhatuse liige lahkus ametist
BLS on kümme aastat järjest kahjumit saanud
Girteka transpordibaas Sadys Poznańi lähedal on üks ettevõtte suurimaid ja kaasaegsemaid rajatisi, mida plaanitakse jõuliselt veelgi arendada.
Uudised
  • 08.10.25, 17:09
Girteka vallutab Poolat: eesmärk viiekordistada ekspedeerimisäri ning soetada kuni 8000 sõidukit
Gunvor Groupi terminal Rotterdamis, millele pakub logistikateenuseid Eestis tegutsev ning siinses veondus- ja laondussektori parimat palka maksev AS Gunvor Services.
TOP
  • 14.10.25, 15:57
Palga TOP: veondus- ja laondussektori esikolmikus palk üle 6000 euro
Elektriveokite kasutuselevõtt peab toimuma tavapärastes konkurentsitingimustes, mitte kohustuste ja trahvide saatel, leiavad organisatsioonid oma ühisavalduses.
Uudised
  • 14.10.25, 13:32
Logistikasektor protestib nullheitega veokite ostukohustuse vastu: keegi ei osta veokit, mis viib pankrotti:
Shanghai sadam.
Uudised
  • 13.10.25, 13:27
Hiina vastas USAle: mitmed laevad pöördusid nädalavahetusel tagasi
Sadamatasud kasvavad ka USA börsil noteeritud mitteameerika päritolu laevandusfirmadele
Aasta logistikateo finalistid eelmisel logistika aastakonverentsi. Toona tuli võitjaks Eesti Post om Kaunase logistikakeskusega.
Uudised
  • 10.10.25, 12:55
Juba 24. korda: “Aasta logistikategu 2025” ootab kandidaate!
Kandideeri ise või anna teada ägedast logistikateost: kandidaate saab esitada oktoobri lõpuni!
Transpordiamet on 25,25 m autoronge põhjalikult testinud ja leidnud, et nende kasutamine Eesti teedel on teatud tingimustel igati õigustatud.
Uudised
  • 10.10.25, 14:21
ELEA korraldab pikemate autorongide demopäeva
Aasta logistikateo finalistid eelmisel logistika aastakonverentsi. Toona tuli võitjaks Eesti Post om Kaunase logistikakeskusega.
Uudised
  • 10.10.25, 12:55
Juba 24. korda: “Aasta logistikategu 2025” ootab kandidaate!
Kandideeri ise või anna teada ägedast logistikateost: kandidaate saab esitada oktoobri lõpuni!

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele