Jaapani maavärin toob kaasa 2008. aastal kehtestatud laevanduse veohindade tõusu, kuna hüppeliselt suureneb saareriigi ülesehitustöödeks vajaliku tooraine import, vahendab Transport Weekly.
Näiteks indeks, mis mõõdab prahtimishindu, on tõusnud ligi 50 protsenti oma madalaimalt tasemelt 4. veebruaril.
Analüütikud ennustavad lähiajal hüppelist tõusu puistlasti määrades - täiendamist vajavad Jaapani elektrijaamade kivisöe varud, samuti vajatakse enam rauamaaki, et kahjustatud tootmist taastada. Kriis suurendab nõudlust ka terase ja tsemendi järele.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Autor: Tea Taruste
Seotud lood
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.