• 09.03.11, 10:10
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Lambot: kaubaaluste ringlus täna ebaefektiivne ja ebaaus

Karli Lambot, Eesti Logistika ja Ekspedeerimise Assotsiatsiooni juht
Kaubaaluste ringlus Eestis on suures osas ebaefektiivne, keskkonnavaenulik ja ebaaus. Positiivne on see, et turujõud nii palju siiski toimivad, nii et kaubaaluseid päris metsa all üldjuhul ei vedele.
Kui jätta kõrvale mitmete suuremate tootjate, näiteks Coca Cola, suuremate jaekaubanduskettide ja ehitusmaterjalide müüjate kinnised puittaara ringlussüsteemid, siis üldjuhul on peamine probleem selles, et transpordiprotsessis liikuval puidust kaubaalusel puudub õige omanik ning sellest tulenevadki mitmed hädad. Kaubaaluste piraattootmine on nendest probleemides üks silmatorkavamaid.
ELEA on jõudnud seisukohale, et üks võimalik lahendus oleks, kui piisavalt suur hulk turuosalisi lepivad omavahel kokku kaubaaluste ringlussüsteemi üldistes tingimustes (edaspidi ÜT). ÜT sisuline kese oleks kokkulepe, et kaubaalusel on väärtus ja omanik igal ajahetkel. ÜT-s antakse alternatiivid, kuidas kaubaaluste kohta arvestust peetakse ning arveldatakse. ÜT-st juhinduvad ostja, müüja ning logistikafirma valivad siis koostöölepingut sõlmides enda jaoks ÜT-st sobiva arveldusvõimaluse välja.
ÜT-s ei sätestata kaubaaluste hinda ja muid teisi sellised turgu piiravaid tingimusi, selles lepivad osapooled omavahel ise kokku. Kui kaubaalusel on omanik ning näiteks Võrus asuv kauba importija peab tema juurde toimetatud aluste eest logistikafirmale või kauba müüjale maksma, siis tekib tal ka tasapisi huvi, et tegu oleks kvaliteetse kaubaga (st mitte piraatkaubaga), mida tal on võimalik ise edaspidi kasutada või kohalikule kokkuostjale maha müüa.
ELEA kutsus kokk töörühma, kuhu täna kuuluvad Logistika Plussi, Schenkeri, DPD, ACE Logisticsi, Coca Cola, Holmendorfi, Havi Logisticsi ja Smarteni esindajad ning mis tegeleb niisuguste Kaubaaluste Ringlussüsteemi Üldiste Tingimuste välja töötamisega.
Töörühm on igakuiselt käinud koos ühe aasta ning jõudnud tänaseks nii kaugele, et ÜT dokument on suures osas valmis ning loodetavasti 2011. aasta lõpus küps avalikkuse ette toomiseks.
 

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 19.05.25, 14:27
Liikluskindlustus töömasinatele: muudetud seadus nõuab ettevõtetelt suuremat tähelepanu
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele