• 09.03.11, 14:10
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Alexela Oil: marginaale kasvatasid turu langus ja ebaaus konkurents

Alexela Oil-i teatel ei ole ausad kütusemüüjad suurendanud juurdehindlusi hõlptulu teenimiseks. Statistikaameti poolt viidatud keskmise juurdehindluse tõusu mõjutab maksupetturite tegevus ning müügimahtude üleüldine vähenemine.
Alexela Oil-i müügidirektori Aivar Räime sõnul erineb kütuste jaemüük oluliselt muust jaemüügist. „Kütuseäri on mahuäri, mistõttu on keskmised juurdehindlused oluliselt madalamad tavalise jaekaubanduse juurdehindlustest. Autobensiinide müügimaht Eestis vähenes ajavahemikul 2008-2010 13 protsenti. Kui müüakse 13 protsenti vähem liitreid samade püsikulude juures, siis kahjuks peab ka marginaal tõusma,“ selgitas Räim.
Tema sõnul avaldab statistilisele marginaali kasvule mõju ka mõnede tanklakettide ebaaus „suutlikkus“ osta kütust umbes 2 eesti krooni võrra soodsamalt. „Teisendatuna kütuse baashinda on see 200 USD/tonn ehk üle 20 protsendi võrra odavam, kui turul ausatel kauplejatel. Sellistes konkurentsi tingimustes on ausatel kütusemüüjatel väga raske mahte täis teha ja kasvada, rääkimata juurdehindluse suurendamisest“ selgitas Räim.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 09.09.25, 11:48
Andmetark juhtimine: Kuidas kõhutunde asemel usaldada fakte ja võita konkurente?
Kas oled kunagi teinud äriotsuse, tuginedes vaid kõhutundele? Tõenäoliselt küll. Ettevõtluses on intuitsioonil oma koht, kuid tänapäeva kiiresti muutuvas majanduskeskkonnas võib see osutuda petlikuks. Kuidas teha vahet tundel ja tegelikkusel? Vastus peitub andmetes. Andmetark juhtimine ei ole enam pelgalt suurkorporatsioonide pärusmaa, vaid edu võti igas suuruses ettevõttele.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele