Saare maavalitsus sai maanteeametilt peapesu selle eest, et olles küll eelnevalt hoiatatud, korraldati Kuressaares riigihange järgmiseks kümneks aastaks bussiliinidele vedaja leidmiseks siiski n-ö jooksujalu.
Maanteeameti peadirektori asetäitja transpordi alal Rein Einer tuletas oma kirjas meelde, et 10. detsembril saatsid nad maavalitsusele mureliku noodi, et hankemenetluse alustamise ja hankelepingu täitmise alustamise vahele jääb ebamõistlikult lühikene aeg, vahendab Saarte Hääl. Sellega kaasneb aga oht, et menetluse nurjab iga hankedokumentide või hankija poolt langetatud otsuseid puudutav vaidlustus ja 25. jaanuaril selguski, et AS Harjumaa Liinid esitas vaidlustuse ja menetlus peatati.
“Seega on nimetatud risk realiseerunud ning puudub igasugune võimalus käimasoleva hankemenetluse raames uue hankelepingu sõlmimiseks enne Saare maakonna Iiinigrupi hetkel kehtiva avaliku teenindamise lepingu lõppemist, s.o enne 1. märtsi 2011,” tõdeb Einer. Sest vaidluse lahendamine võtab aega ja ka kõige optimistlikumat ajagraafikut arvestades ei saa hankelepingut sõlmida enne 13. märtsi, mistõttu tuleb kiiresti kokku leppida praeguse vedajaga lepingu pikendamises.
Seotud lood
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.