Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni teatel tühistas Venemaa hetkel kirjalikult kinnitamata andmetel 2011. aasta CEMT veolubadele kehtestatud piirangud.
Rahvusvahelise Transpordi Foorumi (ITF) peasekretär Jack Short kommenteeris, et otsus on hea Venemaa majandusele ja saadab positiivse sõnumi mitmepoolsele koostööle veonduses.
Info pärineb möödunudnädalasel ITF kohtumisel osalenud Venemaa transpordiministrilt Igor Levitinilt.
Samas kehtestas Vene Föderatsioon teist laadi piirangud ehk piirangud kolmanda maa vedude teostamiseks. Nimelt on Eesti-Vene piiril VF tolliorganite poolt keeldutud Venemaale sisse laskmast sõidukeid, mis veavad kaupa Eestist Venemaale kahepoolse veoloa alusel, kuid kaubaarve (invoice) on väljastatud Saksamaal või mõnest teisest EL riigist. VF tolliametnikud tõlgendavad seda, kui kolmanda maa vedu ja küsivad kolmanda maa veoluba. Samasugune probleem on ka Läti-Venemaa ja Leedu-Venemaa piiripunktides.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
2025. aastal jõustuv mootorsõidukimaks sunnib paljusid ettevõtteid oma autoparki ümber hindama ning otsima uusi, kuluefektiivsemaid lahendusi. Üheks praktiliseks alternatiiviks on Eesti haagisetootja Brentex OÜ haagised, mis on täiustunud platvormhaagiste seeriaga. Uus platvormhaagiste seeria ühendab endas tugeva konstruktsiooni, nutika disaini ja põhjamaade tingimustele vastava vastupidavuse.