Parvlaevanduses tuleb karmistada turvanõudeid, selgub Riigikogu julgeolekuasutuste järelevalve erikomisjoni aruandest.
Riigiasutused arutasid 2010. aastal parvlaevanduse riske ja leidsid kaks peamist probleemi: reisijate identsuse kontroll on puudulik ja veoste kontroll puudub üldse.
Puudused seonduvad piletite müügi ja laevale registreerimisega ning laevale pääsu korralduses. Laevaoperaatori ja sadamapidaja puudujääkide tõttu pardakaardi väljastamisel, pardakaardi kontrollimisel ja isikuttõendavate dokumentide kontrollimisel ning registreerimisel ei ole tagatud adekvaatne reisijate nimekiri.
Loomisel on mereturvalisuse ekspertgrupp, mille tegevuse raames arutatakse laevade ja sadamate turvalisuse küsimusi ning sh asjakohaseid turvalisuse kompensatsioonimeetmeid.
Komisjon jõudis oma arutlusel seisukohale, et eelpool tõstatatud probleem vajab lahendamist rahvusvahelisel tasemel.
Seotud lood
USA on juhtinud tähelepanu Soome laevaliikluse turvariskidele: WikiLeaksi kaudu avaldatud diplomaatilistes telegrammides nenditakse, et laevareisijaid ja USA-sse minevaid konteinereid kontrollitakse harva.
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.