Parvlaevanduses tuleb karmistada turvanõudeid, selgub Riigikogu julgeolekuasutuste järelevalve erikomisjoni aruandest.
Riigiasutused arutasid 2010. aastal parvlaevanduse riske ja leidsid kaks peamist probleemi: reisijate identsuse kontroll on puudulik ja veoste kontroll puudub üldse.
Puudused seonduvad piletite müügi ja laevale registreerimisega ning laevale pääsu korralduses. Laevaoperaatori ja sadamapidaja puudujääkide tõttu pardakaardi väljastamisel, pardakaardi kontrollimisel ja isikuttõendavate dokumentide kontrollimisel ning registreerimisel ei ole tagatud adekvaatne reisijate nimekiri.
Loomisel on mereturvalisuse ekspertgrupp, mille tegevuse raames arutatakse laevade ja sadamate turvalisuse küsimusi ning sh asjakohaseid turvalisuse kompensatsioonimeetmeid.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Komisjon jõudis oma arutlusel seisukohale, et eelpool tõstatatud probleem vajab lahendamist rahvusvahelisel tasemel.
Seotud lood
USA on juhtinud tähelepanu Soome laevaliikluse turvariskidele: WikiLeaksi kaudu avaldatud diplomaatilistes telegrammides nenditakse, et laevareisijaid ja USA-sse minevaid konteinereid kontrollitakse harva.
Kui Raben Eesti alustas 2004. aastal tegevust kaheliikmelise meeskonnaga, ei osanud keegi arvata, et ettevõttest kasvab kiiresti üks tugevamaid tegijaid kohalikul transpordi- ja logistikaturul. Tänaseks on meeskond oluliselt kasvanud ning lisandunud on mitmekülgne teenusteportfell, mis võimaldab pakkuda lepingulist logistikat, siseriiklikku ja rahvusvahelist transporti, jahutatud toidukaupade logistikat, mere- ja õhutransporti ning intermodaalset transporti läbi ettevõtte filiaalide erinevates riikides.