Parvlaevanduses tuleb karmistada turvanõudeid, selgub Riigikogu julgeolekuasutuste järelevalve erikomisjoni aruandest.
Riigiasutused arutasid 2010. aastal parvlaevanduse riske ja leidsid kaks peamist probleemi: reisijate identsuse kontroll on puudulik ja veoste kontroll puudub üldse.
Puudused seonduvad piletite müügi ja laevale registreerimisega ning laevale pääsu korralduses. Laevaoperaatori ja sadamapidaja puudujääkide tõttu pardakaardi väljastamisel, pardakaardi kontrollimisel ja isikuttõendavate dokumentide kontrollimisel ning registreerimisel ei ole tagatud adekvaatne reisijate nimekiri.
Loomisel on mereturvalisuse ekspertgrupp, mille tegevuse raames arutatakse laevade ja sadamate turvalisuse küsimusi ning sh asjakohaseid turvalisuse kompensatsioonimeetmeid.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Komisjon jõudis oma arutlusel seisukohale, et eelpool tõstatatud probleem vajab lahendamist rahvusvahelisel tasemel.
Seotud lood
USA on juhtinud tähelepanu Soome laevaliikluse turvariskidele: WikiLeaksi kaudu avaldatud diplomaatilistes telegrammides nenditakse, et laevareisijaid ja USA-sse minevaid konteinereid kontrollitakse harva.
Kas oled kunagi teinud äriotsuse, tuginedes vaid kõhutundele? Tõenäoliselt küll. Ettevõtluses on intuitsioonil oma koht, kuid tänapäeva kiiresti muutuvas majanduskeskkonnas võib see osutuda petlikuks. Kuidas teha vahet tundel ja tegelikkusel? Vastus peitub andmetes. Andmetark juhtimine ei ole enam pelgalt suurkorporatsioonide pärusmaa, vaid edu võti igas suuruses ettevõttele.