Parvlaevanduses tuleb karmistada turvanõudeid, selgub Riigikogu julgeolekuasutuste järelevalve erikomisjoni aruandest.
Riigiasutused arutasid 2010. aastal parvlaevanduse riske ja leidsid kaks peamist probleemi: reisijate identsuse kontroll on puudulik ja veoste kontroll puudub üldse.
Puudused seonduvad piletite müügi ja laevale registreerimisega ning laevale pääsu korralduses. Laevaoperaatori ja sadamapidaja puudujääkide tõttu pardakaardi väljastamisel, pardakaardi kontrollimisel ja isikuttõendavate dokumentide kontrollimisel ning registreerimisel ei ole tagatud adekvaatne reisijate nimekiri.
Loomisel on mereturvalisuse ekspertgrupp, mille tegevuse raames arutatakse laevade ja sadamate turvalisuse küsimusi ning sh asjakohaseid turvalisuse kompensatsioonimeetmeid.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Komisjon jõudis oma arutlusel seisukohale, et eelpool tõstatatud probleem vajab lahendamist rahvusvahelisel tasemel.
Seotud lood
USA on juhtinud tähelepanu Soome laevaliikluse turvariskidele: WikiLeaksi kaudu avaldatud diplomaatilistes telegrammides nenditakse, et laevareisijaid ja USA-sse minevaid konteinereid kontrollitakse harva.
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.