Narvas sai valmis Sõpruse silla remont. Sillal asub Eesti tihedaima liiklusega piiripunkt.
„Oleme tänulikud Vene võimudele igakülgse koostöö eest, et realiseerus logistiliselt keeruline projekt," kommenteeris majandus- ja kommunikatsioonimister Juhan Parts „Sõpruse“ sillal peetud kõnes. Ministri sõnul on Narva silla remontimine hea näide sellest, et praktilise vajaduse korral suudavad kaks riiki koostööd teha.
„Töö on tehtud hästi ja valminud õigeaegselt ning loodetavasti ei pea lähima paarikümne aasta jooksul suuremat remonti ette võtma,“ ütles traditsioonilisel lindilõikamisel osalenud Maanteeameti peadirektor Tamur Tsäkko, kelle sõnul polnud sild küll avariiolukorras, kuid vajas korralikku kapitaalremonti.
162 m pikkusel viieavalisel raudbetoonist „Sõpruse“ sillal asub Eesti kõige suurema liiklussagedusega piiripunkt, mida läbib ööpäevas keskmiselt 10 000 inimest, 1000 sõiduautot, 150-200 veoautot ja 30-40 autobussi.
Artikkel jätkub pärast reklaami
„Sõpruse“ silla remonttööd läksid projekteerimisega koos maksma 1 746 500 eurot (27,3 mln krooni). Kogu raha tuli Eesti riigi eelarvest.
Seotud lood
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.