Baltikumi suurim laevaehitaja BLRT Grupp AS plaanib tootmist laiendada, et tulla vastu suurenenud nõudmistele, ütles Bloombergile juhatuse esimees ja omanik Fjodor Berman.
BLRT Grupp plaanib raha teenida näiteks Venemaal, kus on plaanis uuendada kalalaevastikku, ütles Berman intervjuus Bloombergile. Nõudmine spetslaevade ja tuuleparkide metallkonstruktsioonide osas kasvab samuti, lisas Berman.
„Globaalsel kalastusturul on aegunud laevastik reaalne probleem ja ma usun, et lähiajal on tulemas kalalaevade buum, nii Põhjamaades, Lääne-Euroopas kui ka Idas,“ ütles Berman. „Venemaal praktiliselt ei ole moodsat kalalaevastikku ning nad on kuulutanud et plaanivad selle luua. Seda on aga raske teha ainult oma laevatehastes.“
Berman usub, et aastatulu 400 miljonit eurot on „realistlik“ eesmärk järgnevateks aastateks, mil BLRT plaanib teha vähem allhanget ning rohkem valmistoodangut.
Berman ei välista ka börsileminekut, kuid ütleb, et „täna veel ei ole õige aeg.“
BLRT, olles maailma juhtivamaid praamiehitajaid kalafarmidele, loodab hakata ehitama ka jäälõhkujaid, ütleb Berman. Koos Norra Fiskerstrand Verft AS-iga on lähinädalail plaanis osta Norra firma Multi Maritime, et saada know-how-d jääklassi laevade ja jäälõhkujate disaini ja tehnika osas.
Avamere operatsioonide tulu kasvas viimasel aastal 20-nelt protsendilt 25-le, aidates osaliselt kompenseerida langust laevaehituses, mis langetas kogutulu 18 protsenti, ütles Berman.
„Avamere ärides on oodata kasvu, vaatamata sellele mis juhtus Mehhiko lahes,“ ütles Berman. „Sellest ei pääse. Kaspia meres käib nafta ja gaasi tootmisel täie auruga ja suurimad tegijad on seal kohal.“
Autor: Katri Soe-Surén
Seotud lood
Balti suurim laevaehitaja ja Eesti suuremaid eksportööre BLRT Grupp plaanis 2010. aastal 6% langeva käibe juures kõrgemat kasumit teenida.
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.