• 14.12.10, 17:51
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Berman: 400 miljonit aastatulu on reaalne

Baltikumi suurim laevaehitaja BLRT Grupp AS plaanib tootmist laiendada, et tulla vastu suurenenud nõudmistele, ütles Bloombergile juhatuse esimees ja omanik Fjodor Berman.
BLRT Grupp plaanib raha teenida näiteks Venemaal, kus on  plaanis uuendada kalalaevastikku, ütles Berman intervjuus Bloombergile. Nõudmine spetslaevade ja tuuleparkide metallkonstruktsioonide osas kasvab samuti, lisas Berman.
„Globaalsel kalastusturul on aegunud laevastik reaalne probleem ja ma usun, et lähiajal on tulemas kalalaevade buum, nii Põhjamaades, Lääne-Euroopas kui ka Idas,“ ütles Berman. „Venemaal praktiliselt ei ole moodsat kalalaevastikku ning nad on kuulutanud et plaanivad selle luua. Seda on aga raske teha ainult oma laevatehastes.“
Berman usub, et aastatulu 400 miljonit eurot on „realistlik“ eesmärk järgnevateks aastateks, mil BLRT plaanib teha vähem allhanget ning rohkem valmistoodangut. 

Artikkel jätkub pärast reklaami

Berman ei välista ka börsileminekut, kuid ütleb, et „täna veel ei ole õige aeg.“
BLRT, olles maailma juhtivamaid praamiehitajaid kalafarmidele, loodab hakata ehitama ka jäälõhkujaid, ütleb Berman. Koos Norra Fiskerstrand Verft AS-iga on lähinädalail plaanis osta Norra firma Multi Maritime, et saada know-how-d jääklassi laevade ja jäälõhkujate disaini ja tehnika osas.
Avamere operatsioonide tulu kasvas viimasel aastal 20-nelt protsendilt 25-le, aidates osaliselt kompenseerida langust laevaehituses, mis langetas kogutulu 18 protsenti, ütles Berman.
„Avamere ärides on oodata kasvu, vaatamata sellele mis juhtus Mehhiko lahes,“ ütles Berman. „Sellest ei pääse. Kaspia meres käib nafta ja gaasi tootmisel täie auruga ja suurimad tegijad on seal kohal.“
 
Autor: Katri Soe-Surén

Seotud lood

Uudised
  • 11.02.11, 13:58
BLRT ootab mulluselt paremat kasumlikkust
Balti suurim laevaehitaja ja Eesti suuremaid eksportööre BLRT Grupp plaanis 2010. aastal 6% langeva käibe juures kõrgemat kasumit teenida.
  • ST
Sisuturundus
  • 02.10.25, 13:57
Raben Eesti logistikateenused vastavad kohalikele vajadustele, aga Euroopa mõõtkavas
Kui Raben Eesti alustas 2004. aastal tegevust kaheliikmelise meeskonnaga, ei osanud keegi arvata, et ettevõttest kasvab kiiresti üks tugevamaid tegijaid kohalikul transpordi- ja logistikaturul. Tänaseks on meeskond oluliselt kasvanud ning lisandunud on mitmekülgne teenusteportfell, mis võimaldab pakkuda lepingulist logistikat, siseriiklikku ja rahvusvahelist transporti, jahutatud toidukaupade logistikat, mere- ja õhutransporti ning intermodaalset transporti läbi ettevõtte filiaalide erinevates riikides.

Enimloetud

1
Uudised
  • 10.10.25, 14:21
ELEA korraldab pikemate autorongide demopäeva
2
TOP
  • 25.09.25, 09:25
Autotranspordi TOPi esikohaomanik: turul käib pidev võitlus
3
Uudised
  • 13.10.25, 11:51
Galerii: “Kriisilogistika päev 2025
Olulisim küsimus: miks pole logistikaettevõtted ETO nimekirjas?
4
Uudised
  • 09.10.25, 12:13
Järjekordne BLSi juhatuse liige lahkus ametist
BLS on kümme aastat järjest kahjumit saanud
5
Uudised
  • 13.10.25, 13:27
Hiina vastas USAle: mitmed laevad pöördusid nädalavahetusel tagasi
Sadamatasud kasvavad ka USA börsil noteeritud mitteameerika päritolu laevandusfirmadele
6
Uudised
  • 10.10.25, 12:55
Juba 24. korda: “Aasta logistikategu 2025” ootab kandidaate!
Kandideeri ise või anna teada ägedast logistikateost: kandidaate saab esitada oktoobri lõpuni!

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele