Euroopas napib talvises lennuliikluses hädavajalikku jäätustamisvedelikku, kirjutab Handelsblatt.
Euroopas on kaks suuremat tootjat, Shveitsi Clariant ja Briti Kilfrost, kelle tehased töötavad küll täistuuridel, kuid suurele nõudlusele ei suudeta sellele vaatamata vastu tulla. „Meie laod on täiesti tühjad,“ ütles Clarianti esindaja Handelsblattile.
Eile jäi Berliinis tugeva lumesaju tõttu ära 200 lendu, Frankfurdis 400 lendu. Lõpuks suudeti maandumis- ja stardirajad küll lumest puhtaks lükata, kuid siis sai otsa jäätustamisvedelik.
Täna tuleb jäätustamisvedeliku puudumise tõttu Berliinis ja Frankfurdis ära jätta vastavalt 20 ja 40 lendu. Viimastel andmetel on Berliini Schönefeldi lennujaam jäätustamisvedelikku küll juurde saanud, kuid kui karm talv jätkub, ennustatakse et vedeliku varustamisega seotud probleemid takistavad lennuliiklust edaspidigi.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Autor: Katri Soe-Surén
Seotud lood
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.