• 07.12.10, 11:39
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Automüük läheb mullusest paremini

Tänavu 11 kuuga on ostetud enam sõiduautosid kui eelmisel aastal samal ajal. Viimati ületas 11 kuu tulemus aasta varasemat kolm aastat tagasi, pärast seda kukkus automüük vabalangusse.
Praegu vurab mööda Eesti teid 1001 uhiuut Škoda sõidukit, seda on aga peaaegu poole rohkem, kui mullu üldse kokku müüdi. Automargi müügi eest vastutava Auto 100 juhatuse liikme Janek Aaviku sõnul on masu ilmselgelt selles vallas läbi saanud. "Põhi on loodetavasti möödas. Nii uute kui ka kasutatud autode turg on stabiliseerumas," ütles Aavik. Ta lisas, et püsiv langus on asendunud mõõduka tõusuga.
Endiste mahtude taastumine võtab aega
Aaviku sõnul aitavad sõidukimüügi kasvule kaasa ka liisinguettevõtted. "Lisaks nõudluse kasvule peab oluliseks pidama liisinguettevõtete ehk meie pankade aktiivsuse kasvu," märkis ta. Vaatamata viimaste kuude kasvunumbritele liigub koguturg Aaviku sõnul siiski 1999.-2000. aasta tasemel ning mahtude taastumine näiteks 2007. aasta tasemeni, kui Eestis müüdi 29 000 uut sõiduautot, võtab veel aastaid.
Ka Fordi müüginumbrid on sama head kui Škodal. Fordi edasimüügiga tegeleva Info-Auto ASi turundusjuht Tiit Lillipuu ütles, et see aasta paistab hea kasvuga silma eriti seetõttu, et 2009. aasta oli eriliselt vilets automüügiaasta. "Seetõttu n-ö normaliseerumise poole liikuva turu tingimustes tunduvad praegused müügitulemused ulmeliselt headena," märkis Lillipuu.
Tema sõnul on inimesed saanud tagasi julguse suuri oste teha, pangad on tasapisi aga kindlalt eraisikuile ja ettevõtetele krediite ja liisinguid jagama hakanud.
Kõige parem minek keskklassi autodel
Mis aga keskklassi mudelite suuremat müügiedu seletab, on Lillipuu sõnul peamiselt see, et masuaegsed suurimad kukkujad olid samuti needsamad keskklassi autod.
2011. aasta esimeseks kvartaliks prognoosis Lillipuu kasvu aeglustumist, sest uus raha ja hinnanumbrid tahavad harjumist ning rahvas jääb äraootavale seisukohale. Aastane autoturu kasv võiks jääda nii 10-15% peale, ütles ta.
 

Seotud lood

  • toostusuudised.ee
  • ST
Sisuturundus
  • 17.01.25, 16:09
Kas elektriauto ja hübriidajamiga sõiduk saavad olla samas hinnaklassis?
Saavad, vähemasti uue Opel Frontera näitel, mille korral on hübriidajamiga sõiduki (GS-varustuses) ja soodsaima täiselektrilise versiooni hinnaerinevuseks vaid 900 eurot. Kui te ei usu, siis minge ja uurige lähimas Opeli esinduses ise järele. Lisaks leiate sealt teisegi Opeli linnamaasturite alase uudise, milleks on auhinnatud Grandlandi teine põlvkond.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele